امروز می خواهیم در مورد ماسک عسل برای پوست خشک در سایت جهان بهنوش گیتی صحبت کنیم.

در طول روز پوست بدن در معرض آلودگی‌های زیادی قرار می‌گیرد و بسته به نوع پوست باید اقداماتی را در راستای مراقبت و رسیدگی به آن انجام داد. برای مثال ماسک عسل برای پوست خشک مفید است. چون که  پوست را به نوع مطلوبی هیدراته می‌کند. از دیگر خواص عسل برای پوست‌هایی که خشک هستند، می‌توان به ویتامین‌های مفید موجود در آن اشاره کرد. به طور قطع تغذیه پوست امر مهمی ‌است که هر روز و با افزایش سن باید بیشتر به این قضیه توجه کرد. چون که فرآیند کلاژن‌سازی طبیعی پوست از سن ۲۵ سالگی به بعد رو به کاهش می رود..

از این سن به بعد در صورت عدم مراقبت اصولی خط وخطوط و چین وچروکی ریز در پوست نمایان می‌شود. بنابر‌این اگه پوست شما خشک است لازم است برای تقویت، زیباسازی و جوانسازی آن کاری انجام بدهید.

 

ماسک عسل برای پوست خشک و حساس

 

ماسک عسل برای پوست خشک
ماسک عسل برای پوست خشک

 

پوست به دلایل مختلفی  رطوبت خود را از دست داده و خشک می شود. از جمله دلایل خشکی می توان به حمام طولانی با آب داغ، ننوشیدن آب کافی در طول روز، استفاده از شوینده‌های قوی پوست، عوامل محیطی و حتی ژنتیک خشکی پوست اشاره کرد. 

برای درمان و برطرف کردن این مشکل می توان از ماسک عسل استفاده کرد. در واقع عسل موجب آبرسانی به پوست می‌شود و پوست را پاکسازی و مغذی می‌کند. علاوه بر این، عسل  دارای خاصیت ضد التهابی است و با کمک به پوست‌های خشک و حساس موجب بهبودی آن می شود.

در این سایت ما به چند نمونه ماسک عسل برای پوست خشک و نحوه استفاده آن را توضیح می دهیم.

بهتر است بدانید:فواید عسل برای چشم

۱.ماسک عسل و آلوئه ورا

 

ماسک عسل برای پوست خشک

 

از عسل طبیعی به عنوان یک ماسک معجزه‌آسا برای درمان پوست خشک می توان بهره  برداری کرد. با این حال ترکیب عسل و آلوئه ‌ورا هر دو برای درمان پوست حساس مناسب هستند، چرا که این دو ترکیب خاصیت ضد التهاب دارند و باعث ازبین رفتن قرمزی و خارش پوست می شود..

برای تهیه ماسک صورت برای پوست حساس و خشک شما به ۲ قاشق چای‌خوری عسل طبیعی و ۱ قاشق چای‌خوری ژل طبیعی آلوئه‌ورا نیاز دارید. ابتدا عسل و آلوئه‌ورا را با هم مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار بدهید. در نهایت صورتتان را تنها با آب سرد و بدون صابون شستشو دهید.

۲.ماسک عسل و موز

 

 

موز دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی و ضد چروک است. عسل و روغن زیتون نیز نرم‌کننده‌اند و قادرند به خوبی در پوست نفوذ کرده و باعث مرطوب شدن آن شوند.

شما  برای تهیه این ماسک به نصف یک موز رسیده، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون نیاز دارید. تمام مواد را ترکیب کرده تا خمیری یکدست بدست آید. آن را به تمام صورتتان بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب شستشو دهید.

بیشتر بدانید:درمان لک صورت با عسل

۳.ماسک  عسل و پیاز

 

 

 

این ماسک  در روز های گرم زمستان برای تسکین پوست‌های خشک و حساس  بینظیر است. آب پیازباعث  تسکین پوست و جداسازی سلول‌های مرده  می شود و پوست را آبرسانی می‌کند.

برای درست کردن این ماسک شما به دو قاشق چای‌خوری آب پیاز و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. مواد را با هم مخلوط کرده و آن را به پوستتان بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه صورتتان را بشویید.

بیشتر بدانید:ماسک عسل و لیمو

۴.ماسک عسل و زرده ی تخم مرغ

 

 

ماسک زرده‌ی تخم مرغ و عسل یکی از ماسک های مناسب برای پوست خشک است که خیلی موثر و مرطوب‌کننده بهشمار می آید.  برای برطرف کرذن چربی اضافه ی پوست می توان از سفیده‌ی تخم مرغ استفاده کرد و از زرده‌ی تخم مرغ هم می‌توان برای برطرف کردن خشکی پوست بهره مند شد. . زرده‌ی تخم مرغ سرشار از چربی‌های مرطوب‌کننده است که پوست خشک را هیدراته و تغذیه می‌کنند. از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

موادی که برای تهیه این ماسک نیاز دارید یک عدد زرده ی تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عسل است. زرده ی تخم مرغ را از سفیده ی آن جدا کرده و درون یک کاسه بریزید. زرده با چنگال هم بزنید و عسل را به آن اضافه کنید .سپس آن را مجددا هم بزنید تا ترکیب یکسانی بدست آورید. ماسک را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بدانید:ماسک زردچوبه و عسل

۵.ماسک عسل و آواکادو

 

 

آووکادو با بافت نرم و خامه‌ای خود دارای روغن‌های طبیعی می باشد. عسل طبیعی نیز یک تنظیم‌کننده عالی برای پوست است و موجب بهبود در حفاظت و نگهداشتن رطوبت در پوست می شود. ترکیب این دو با هم یک ماسک صورت عالی برای پوست خشک به ارمغان می آورد..

برای تهیه این ماسک، نیمی از آووکادو رسیده کافی می باشد. آن را با چاقو خرد کرده و با چنگال یا میکسر کاملاً له کنید تا جایی که خمیر یکدستی حاصل شود. یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. با کمک برس نرم یا انگشتان خود، این ماسک را به‌آرامی روی صورت بمالید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه صورت را با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک در هفته ۲ یا ۳ بار می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که عسل علاوه بر خاصیت آبرسانی، التیام‌بخش پوست های آسیب دیده نیز است.

برای سفارش محصول با مدیر فروش در تماس باشید.

بهتر است بدانید:ویژگی های عسل طبیعی

Related Post

5 Comments

نوشتن دیدگاه