ماسک عسل و لیمو

ماسک عسل و لیمو در سایت جهان بهنوش گیتی ارائه می شود.

خواص آبلیمو

لیمو به دلیل داشتن خواص اسیدی، ضدعفونی کننده است و خواص درمانی فراوانی دارد. در صورتی که صبح ناشتا به همراه آب و عسل استفاده شود داروی مؤثری برای لاغری است. همچنین ترکیب عسل و آبلیمو برای سلامت معده بسیار مفید است.

خواص عسل

عسل خواص درمانی بسیاری دارد. قند موجود در عسل به سرعت در بدن تجزیه می شود و باعث ایجاد انرژی می شود. قرار گرفتن عسل در رژیم غذایی روزانه باعث از بین رفتن اسیدهای اضافه معده شده و بافت های قلب را تقویت می کند.

ماسک عسل و لیمو

ماسک عسل و لیمو با اکثر پوست ها سازگار است و عوارض جانبی ندارد. از این رو بهتر است بجای درمان های شیمیایی از این ماسک استفاده شود.

ماسک عسل و لیمو

خواص ماسک عسل و لیمو

ضدعفونی کردن پوست:

از آنجا که عسل و لیمو هر دو دارای خواص ضدعفونی کنندگی هستند ترکیب این دو می تواند باکتری ها و آلودگی ها را از روی پوست پاک کند و مشکلات پوستی را از بین ببرد.

پاک سازی پوست

ترکیب عسل و لیمو خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی را به وجود می آورد که به پاک سازی پوست کمک کرده و آلودگی ها را از بین می برد. همچنین سلول های مرده پوست را برداشته و باعث شادابی پوست می شود و با مصرف و روش صحیح استفاده، از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

بهبود آکنه

لیمو با خاصیت کنترل کنندگی روغن باعث از بین رفتن روغن های اضافه پوست می شود. عسل نیز با خاصیت ضدباکتریایی به سم زدایی پوست کمک کرده و باکتری های مضر را که باعث به وجود آمدن آکنه می شود، از بین می برد.

روشن کننده پوست

استفاده از ماسک عسل و لیمو باعث روشن شدن و درخشانی پوست می شود.

آب رسانی پوست

زمانی که در طول روز آب به مقدار کافی نوشیده نشود یا پوست در معرض سرما یا نور آفتاب دچار خشکی شود، پوست درخشندگی خود را از دست می دهد. در عسل طبیعی ماده ای وجود دارد که باعث جذب و حفظ رطوبت می شود. از این رو ترکیب عسل و لیمو این تأثیر را چند برابر می کند.

بهتر است بدانید:عسل مرکبات

کاهش التهابات پوستی

ترکیب دو قاشق غذاخوری عسل، یک تکه لیمو و یک قاشق چای خوری دارچین تأثیر فوق العاده ای برای کاهش التهابات و قرمزی پوست دارد.

 

ماسک عسل و لیمو

انواع ماسک های عسل و لیمو

  • عسل و لیمو و گلاب
  • شیر، آب لیمو، بادام و عسل
  • لیمو و شکر و عسل
  • دارچین  و عسل و لیمو
  • عسل و زردچوبه و لیمو
  • ماست و عسل و لیمو
  • موز و عسل
  • تخم مرغ و عسل

 

موارد احتیاط استفاده از ماسک عسل و لیمو:

برخی افراد ممکن است به عسل یا لیمو حساسیت داشته باشند و پس از استفاده از ماسک عسل و لیمو پوست شروع به سوزش یا خارش کند در اینگونه موارد بهتر است قبل از استفاده از این ماسک بر روی صورت، آن را بر روی پوست دست خود تست کنند.

چه نوع عسلی برای ماسک عسل و آبلیمو مناسب است؟

عسل خام طبیعی، عسلی است که فرآوری یا پاستوریزه نشده است و سطح بالاتری از مواد مغذی و مواد معدنی نسبت به عسل فرآوری شده دارد اما ممکن است برای خوردن ایمن نباشد.

عسل مانوکا عسلی است که از شهد گیاه مانوکا در کشور نیوزلند تولید می شود. این نوع عسل خاصیت ضدمیکروبی و ضدالتهابی بالایی داشته و برای درمان آکنه تأثیر ویژه ای دارد.

بهتر است بدانید:فروش عسل طبیعی

سوالات متداول:

 زمان مناسب برای استفاده از ماسک عسل و لیمو چه زمانی است؟

بهترین زمان بعد از استحمام است. استفاده از این ماسک بعد از استحمام باعث می شود ماسک روی پوست بهتر کار کند و نتیجه مؤثری داشته باشد.

نحوه صحیح استفاده از ماسک به چه نحوی است؟

در ابتدا در صورت وجود مواد آرایشی و بهداشتی، آنها را با دقت از روی صورت پاک کرده و صورت را به طور کامل شست و شو می دهیم. سپس ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه در تمامی نواحی صورت و گردن به جز اطراف چشم ها پخش می کنیم.

بهتر است بدانید:پخش عسل

Related Post

13 Comments

نوشتن دیدگاه