خواص عسل برای شوره سر

عسل و مو

همانگونه که احتمالا در جریان هستید عسل یک ماده شگفت انگیز و فوقالعاده شفابخش است.

تاثیرات مثبت عسل برروی انواع بیماری های پوستی بار ها به پژهشگران ثابت شده است.

مصرف عسل به عنوان یک ضماد بصورت مستقیم برروی پوست سر نیز تاثیر مثبتی بر روی رفع مشکل شوره سر دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره خواص عسل برای شوره سر بیشتر اگاه شوید.

عسل، خوراکی خوشمزه و مفیدی است که می تواند قسمت های مختلفی از بدن و سلامتی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

جالب است بدانید که این خوراکی مفید و جالب، حاوی مواد معدنی و ویتامینی است که با استفاده از آنها شما می توانید شوره سر خود را به طور کامل درمان کنید.

البته، قبل از اقدام برای درمان شوره سر،بهتر است درباره یسری نکات بیشتر بحث کنیم.

خواص عسل برای مو:

خواص عسل برای شوره سر

تا چند دهه قبل اکثر مردم عسل را به عنوان یک شیرین کننده طبیعی، جایگزین قند مصنوعی،

برای زندگی سالم تر در نظر می گرفتند و از خواص بی نظیر عسل برای پوست و مو آگاهی چندانی نداشتند.

استفاده از عسل و خواص آن در طول تاریخ به خوبی مستند شده است و این محصول چند منظوره در اکثر نقاط و در بسیاری از فرهنگ های جهان استفاده می شود.

عسل عنصری محبوب در تولید محصولات آرایشی بهداشتی است و مزایای وسیعی برای سلامت موها و پوست سر شما دارد.

 عسل دارای مواد تشکیل دهنده ای از جمله ویتامین ها و مواد معدنی است که برای بیشتر مشکلات پوستی و مو موثر است.

خواص عسل برای شوره سر نیز بارها ثابت شده است.

علاوه بر این, عسل دارای سطح بالایی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها می باشد که می توانند سیستم ایمنی بدن شما را سالم تر نگه دارد و رشد مو را افزایش دهد.

تاثیرات عسل بر روی مو:

  1. عسل یک نرم کننده طبیعی است، به این معنی که رطوبت را در موهای شما مهر و موم کرده و آن را حفظ می کند. این امر باعث جلوگیری از شکستگی مو می شود.
  2. عسل دارای خواص آنتی اکسیدان غنی است که باعث جلوگیری از آسیب به موی سر شما می شود.
  3. عسل فولیکول های مو را تقویت می کند و ریزش مو را متوقف می کند.
  4. عسل همچنین دارای ویژگی های ضد باکتری و ضد عفونی کننده است. این ویژگی ها مانع از عفونت های پوستی و مسائلی مانند شوره سر، اگزما و پسوریازیس می شود.

خواص عسل برای شوره سر

دیگر خواص عسل برای مو:
  • برخی از بیماری های التهابی پوست، مانند پسوریازیس و اگزما، ممکن است روی پوست سر تاثیر بگذارند. با توجه به تحقیقات انجام شده عسل با داشتن آنتی اکسیدان ها و خواص ضد میکروبی خود تاثیر چشمگیری در بهبود اینگونه بیماری های پوستی دارد
  • عسل به عنوان یک درمان طبیعی برای بهبود زخم ها و رشد سلول های بنیادی استفاده می شود.
  • عسل می تواند رشد سلول های اپیتلیال (پوست) را افزایش دهد. (پوست سر پر از سلول های اپیتلیال است که بسیاری از فولیکول ها و حفره های بسیار مهم برای رشد مو را تشکیل می دهند).
  • عسل برای درخشش موها و حفظ سلامت آن بسیار موثر می باشد. همچنین باعث نرم شدن مو و جلوگیری از ریزش مو می شود. عسل با مرطوب کردن و درخشان کردن مو، می تواند به رشد سریع موهایتان کمک کند.
  • عسل حاوی آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است. این آنزیم گلوکز را از بین می برد و در نتیجه پراکسید هیدروژن را ترک می کند. پراکسید هیدروژن قادر به سفید کردن ملانین مو میباشد. قرار دادن عسل بر روی موهای شما به طور مداوم می تواند باعث حذف موهای سفید شما بشود.
  • کراتین یک پروتئین ضروری است که باعث محکم کردن ریشه های موی شما می شود.  عسل حاوی پروتئین است و ترکیب آن با مواد معدنی دیگر می تواند ماسک بالقوه ای را برای موهای شکننده ایجاد کند.
  • مو روزانه به عنوان بخشی از چرخه طبیعی رشد می کند. با این حال، برخی افراد متوجه می شوند که موهایشان خیلی نرمال نیست و ریزش موی شدیدی دارند.اگر موهای شما آسیب دیده است و به برخی از این ویتامین ها نیاز دارد، هرچیز که لازم دارید را عسل در اختیارتان قرار می دهد.
خواص خاص عسل برای شوره سر:

شوره سر و پوسته پوسته شدن سر شرایط ناخوشایندی برای همه افراد می باشد.

اگر شما شامپوی ضد شوره را امتحان کرده اید و هیچ نتیجه ای نگرفته اید قطعا باید عسل را امتحان کنید.

یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی تحقیقات پزشکی در سال ۲۰۰۱ نتیجه گرفت که استفاده از عسل و مخلوط آن با آب گرم به مدت یک هفته در مناطق آسیب دیده پوست سر که دچار خارش می باشد نتیجه ای فراتر از حد تصور به جا می گذارد.مخلوط به مدت سه ساعت روی پوست سر باقی بماند.

همچنین مشخص شده است که ضایعات پوستی در عرض دو هفته بهبود یافته و حتی بیمارانی که دچار ریزش مو بوده اند نیز درمان شده اند.

عسل حاوی خواص ضد قارچی، ضد باکتری و ضد التهابی است که پوست سر را از باکتری ها و قارچ ها حفظ می کند و از قرمزی و خارش ناشی از رشد بیش از حد این میکروب ها جلوگیری می کند.

مطالب مفید:
خرید اینترنتی عسل طبیعیصادرات عسل طبیعی از ایرانشرکت صادرات عسل ایرانبرندهای عسل طبیعی ایرانصادرات عسل اصل از ایرانکارخانجات بسته بندی عسل ایرانفروش عسل طبیعیپخش عسلفروش عمده عسلعسل به نیکعسل شانیکخرید عمده عسل تولید کننده عسل کارخانه تولید عسلکارخانه عسلکارخونه عسل

Related Post

10 Comments

نوشتن دیدگاه