تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی

 

تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی را در سایت جهان بهنوش گیتی بررسی می کنیم.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال یا شاه انگبین ،یک ماده ژلاتینی است که غذای اصلی ملکه زنبورهای عسل را تشکیل می‌دهد.این ژل ، علت اختلاف طبقاتی ملکه زنبور با سایر زنبورها است؛ چون غذای هر روز ملکه زنبور است.در حالی زنبورهای دیگر طی یک دوره ۳ روزه پس از خروج از تخم از ژل رویال تغذیه می‌کنند. پس از سه روز، زنبور پرستار تنها زنبوری را از این ماده ارزشمند بهره مند می‌سازد که قرار است ملکه بعدی باشد.

 

میزان بالای پروتئین و مواد مغذی ژل رویال، تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن عمر زنبور ملکه دارد که بیش از ۵۲ برابر عمر زنبورهای کارگر است.

ترکیبات ژل رویال

این ژل حاوی ۶۵ درصد آب، ۱۰ الی ۱۶ درصد قند، بین ۳ تا ۶ درصد چربی، ۱۲ درصد پروتئین، ۲ یا ۳ درصد ویتامین و نیز میزانی نمک و اسید آمینه است.

کیفیت ژل رویال

کیفیت و خواص ژل رویال اصل و طبیعی به عوامل متعددی از جمله زمان تولید و برداشت بستگی دارد.

نحوه تشخیص ژل رویال طبیعی

تشخیص ژل رویال اصل کار چندان آسانی نیست و برای اینکه مطمئن شویم محصولی که تهیه کرده ایم اصل است یا تقلبی باید اطلاعاتی را در این زمینه بدانیم.

اگرچه تشخیص ژل رویال جعلی از اصل در خارج از آزمایشگاه دشوار است، اما خواص فیزیکی آن را می‌توان مقیاس تشخیص ژل رویال تقلبی از اصل قرار داد.

نشانه های ژل رویال اصل

  •  ژل اصل در آب حل می‌شود. اما ژل رویال تقلبی در آب ته نشین می‌شود
  • وجود ریزدانه ها:اگر ژل رویال اصل و طبیعی باشد، ریزدانه‌هایی به صورت گرانوله در آن یافت می‌شود. این مسئله به خاطر رسوب ترکیب ها رخ می‌دهد.
  • ژل رویال اصل بر روی پوست خشک می‌شود.
  •  از ژل رویال اصل در مقابل نور سفید، نور آبی فلورسنت ملایم بازتاب پیدا می‌کند.
  •   رنگ ژل رویال اصل سفید مایل به زرد (شیری رنگ) است و اگر فاسد شود به رنگ قهوه ای در می‌آید..
  •  طعم و بوی ژل رویال اصل تند است. اما طعم نوع با کیفیت آن در عین ترش بودن کمی شیرین هم است.
  •  اسیدی بودن ژل رویال اصل و کاغذ تورنسل آبی را به رنگ قرمز در می آورد .اسیدی بودن ژل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در تشخیص آن می‌باشد.
تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی
تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی

تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی در آزمایشگاههای تخصصی به راحتی انجام می شود،مشکل اینجاست که آزمایش کردن پیش از خرید ژل رویال برای همه امکان ندارد و به صرف هزینه زیاد هم نمی‌ارزد.و مساله دیگر آن که پیدا کردن آزمایشگاهی که این کار را انجام بدهد نیز دشوار است.

 

بهترین و آسان ترین راه آن است که  از برندهای معتبر و فروشگاه‌هایی که عسل طبیعی می فروشند و کیفیت اجناسشان اثبات شده خرید کنید.

برای دستیابی به تولید انبوه ژل رویال با قیمت ارزان تر، این مواد اولیه طبیعی با شربت ذرت و فروکتوز بالا و عصاره مخمر جایگزین شده که زنبورهای عسل از آن تغذیه می کنند.

 

بهترین ژل رویال تولید کجاست؟

 

بهترین ژل رویال تولید به کشور خودمان (ایران) است.ژل رویالی که تولید کننده عسل در ایران تهیه می کند بالاترین کیفیت را دارد.

این محصول، با بالا رفتن تقاضای زیاد ژل رویال جنبه تجارتی به خود گرفته است .اکثر بسته های ژل موجود در فروشگاهها، متعلق به کشور چین است . اما بهتر است بدانید که این محصول در بسیاری از موارد هیچ جنبه درمانی ندارد و گاها شاید برای شما مضر باشد.

تهیه ژل رویال اصل

هنگام خرید ژل رویال بهتر است از فروشنده بخواهیم تا محصول را به بهترین شکل ممکن تضمین کند و همراه محصول برگه آنالیز آن را ارسال کنند.

نحوه استفاده ژل رویال:

بهترین نحوه استفاده از ژل رویال مانند قرص زیر زبانی است. به این صورت که مقداری از ژل را زیر زبان قرار داده و حدودا ۱۰ دقیقه نگهدارید. ژل را قورت ندهید؛زیرا برای  دستگاه گوارش شما ایجاد مشکل می‌کند. بعد از ۱۰ دقیقه ژل کاملا جذب سلول‌های خونی شما شده است.

 

این ژل را می‌توان به صورت مخلوط با عسل، به صورت کپسول و نیز به صورت خوراکی استفاده کرد که این موارد زیاد توصیه نمی‌شوند.

تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی
تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی

نحوه نگهداری ژل رویال برای جلوگیری از فاسد شدن آن

طریقه نگهداری ژل رویال در کندو و خارج از کندو کاملا متفاوت است. در کندو در دماهای بسیار بالا نیز ممکن است ژل رویال بتواند سالم بماند دلیل آن هم وجود زنبورها و حرکت آنها است؛ اما شرایط نگهداری ژل رویال در خارج از کندو بسیار خاص و نیازمند رعایت نکات بسیاری  است که نباید از آن ها به سادگی عبور کرد.

نکاتی را برای بالا بردن عمر ژل رویال باید رعایت کنید.از جمله:

ژل رویال را اگر با عسل ترکیب کرده باید آن را درون یخچال نگهداری کنید و تا ۶ ماه قابل مصرف است.

اما اگر ژل رویال خالص تهیه کرده اید حتما باید آن را در فریزر نگهدارید و یک سال و نیم تا دو سال قابلیت نگهداری دارد.

پودر ژل رویال در مدت زمان زیادتری عمر می کند و در دماهای بالاتر سالم می ماند و پودر خواص خود ژل را دارد. در نتیجه اگر هیچ کدام از شرایط را برای نگهداری ژل رویال ندارید حتما از پودر این ماده استفاده کنید.

 

استخراج ژل رویال اصل

ژل رویال اصل به دو روش طبیعی یا مصنوعی تهیه می‌شود.

در روش طبیعی فرد متخصص، کندوهایی که شرایط تکثیر زنبورها در آن‌ها خوب باشد را شناسایی می‌کنند.

داخل این کندوها به مقدار زیادی ژل رویال وجود دارد که با ابزار مناسب از کندو استخراج می‌شود.

اما در روش مصنوعی لاروها (زنبورها پس از خروج از تخم) را در یک روزگی آن‌ها به کندوی زنبور پرستار منتقل می‌کنند و پس از روز سوم، زنبورداران قادر به استخراج ژل رویال از کندو خواهند بود.

 

عوارض استفاده از ژل رویال تقلبی

امروزه افراد به دلیل کم هزینه تر بودن و البته عوارض کمتر مواد طبیعی ترجیح می دهند .مردم در رژیم غذایی طب سنتی به ویژه ژل رویال عسل را در برنامه ی خود قرار دهند .
تقاضای بالای بازار مصرف، باعث شده تا افراد زیادی به دنبال تولید این ماده ی مهم طبیعی باشند .طبیعتا در این میان افراد سودجویی نیز وجود دارند که اقدام به تولید و فروش

ژل تقلبی می کنند و گاها ارزان تر از قیمت اصل جنس به فروش می رسانند اما باید بدانید که مصرف ژل رویال تقلبی عوارض زیادی دارد از جمله اینکه به سرعت ایجاد حساسیت کرده و باعث بروز آسم و ایجاد التهاب در سیستم گوارش انسان شود .

تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی

مهمترین خواص ژل رویال

 

ژل رویال از قرن‌ها پیش برای انسان‌ها استفاده دارویی داشته است.

مهم ترین استفاده ژل رویال در رفع ناباروری زنان است که توسط بسیاری از پزشکان توصیه می‌شود. پیشگیری و درمان آلزایمر نیز مورد دیگر مصرف است که در بسیاری موارد موفقیت آن تایید شده است. شاه انگبین (ژل رویال) برای کمک به درمان افرادی که در خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند نیز بسیار موثر است.

 

ژل رویال خواص بسیار دیگری نیز دارد که در اینجا به مشاهده موردی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

 

  • ترمیم زخم‌ها
  •  رفع کم خونی
  • جوان سازی پوست
  • کمک به کاهش وزن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تنظیم کلسترول و فشار خون
  • کمک به هضم و گوارش
  • افزایش قوای بدنی و انرژی جسمانی
  • درمان دیابت
  • افزایش میل جنسی
  • کمک به درمان سرطان (به ویژه سرطان رحم و سرطان پستان)
  • درمان افسردگی پس از یائسگی (با افزایش انرژی فرد و کاهش و کنترل عوارض یائسگی

نکته مهم در خرید،تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی است.زیرا مصرف تقلبی آن عوارض خطرناکی دارد.

شرکت جهان بهنوش گیتی میراث دار سه نسل از زنبورداران، تولید کنندگان و فروشندگان صادرات عسل طبیعی از ایران، کارخانجات بسته بندی عسل در ایران با دو برند عسل به نیک و عسل شانیک در مرکز ایران است.

مطالب مفید :

کارخونه عسل –کارخانه عسل –کارخانجات بسته بندی عسل در ایران –کارخانه تولید عسل– عسل –تولید کننده عسل –عسل طبیعی – خرید عمده عسل –عسل شانیک –عسل به نیک – فروش عمده عسل– پخش عسل – فروش عسل طبیعی – خرید اینترنتی عسل طبیعی –برندهای عسل طبیعی ایران – شرکت صادرات عسل ایران– صادرات عسل طبیعی از ایران 

Related Post

1 دیدگاه

نوشتن دیدگاه