صادرات عسل طبیعی از ایران

صادرات عسل طبیعی از ایران مورد توجه بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، چین، آلمان، فرانسه، هلند و… قرار دارد. عسل ایران به دلیل برخورداری از کیفیت بالا به صورت صادراتی به فروش می­رسد. فلات ایران به دلیل برخورداری از آب و هوای متنوع یکی از کشورهای صاحب نام در تولید و صادرات عسل می­باشد.

آب و هوای ایران به زنبوردارن این اجازه را می ­دهد که با تولید عسل در طمع­ های متنوع، کشورهای پیشرو در تولید عسل را به زانو در آورده و از صادرات آن­ها را کاسته و بر صادرات خود بیافزاید.

اکثر استان ها به ویژه استان­های شمالی و مرکزی در تولید و صادرات عسل مطرح هستند برای مثال : اردبیل، کردستان، لرستان، همدان، مازندران و گلستان و سایر استان­ها در این زمینه دارای ظرفیت بالایی هستند.

بهتر است بدانید:فروش عسل طبیعی

صادرات عسل طبیعی از ایران

کشور ایران یکی از کشورهای صاحب نام در صادرات عسل به کشورهای مختلف است و در این زمینه با موانع و مشکلاتی مواجع است.

با وجود ظرفیت ­های متنوع در زمینه پوشش گیاهی و آب و هوایی در تمامی مراتع و کوهستان های کشور، زنبورداران به شغل زنبورداری به عنوان یک حرفه درآمدزا نگاه نمی­ کنند و صرفاً کشورهای پیشرفته از تجهیزات و تکنولوژی­های نوین برای تولید عسل استفاده می­کنند، بر همین اساس میزان بازدهی در کشورهای پیشرو غربی در مقایسه با ایران بیشتر است.

بهتر است بدانید:عسل چیست؟

شرکت صادرات عسل ایران

اما می توان گفت برخی از شرکت­ها از جمله شرکت صنایع غذایی جهان بهنوش گیتی که  دارای قدمتی سی ساله در عرصه تولید و بسته بندی عسل به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای می باشد ، توانسته است با توجه به پیچیدگی های روابط تجاری ،به آغاز فعالیت های تخصصی در بازارهای خارج از کشور بپردازد به عنوان شرکت صادرات عسل ایران به صادرات عسل طبیعی از ایران بپردازد.

بازاریابی عسل صادراتی در بازارهای بین ­المللی

بازاریابی عسل صادراتی در کشورهای صاحب نام در تولید و صادرات عسل بر روی جامعه هدفی متشکل از مال­های بزرگ کشورهای اروپایی و آمریکایی متمرکز شده است. بسیاری از شرکت های تولیدی در سراسر جهان استراتژی بازاریابی خود را بر روی بازاریابی دیجیتال متمرکز کرده اند.

در طبقه بندی دیگر که بیشتر در رابطه با سایر فراورده های عسل می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

عسل با موم، عسل وحشی (کوهی یا جنگلی)، ژل رویال، گرده گل، بره موم.

در یک دسته بندی کلی می توان انواع عسل را بدین صورت طبقه بندی نمود

بهتر است بدانید:بهترین عسل

انواع عسل:

عسل طبیعی:

با توجه به تعاریف استاندارد و درستی که در این زمینه وجود دارد عسل به شهد گل هایی که توسط زنبور تغذیه شده است و دارای طعم و غلظت مناسبی باشد ، می گویند. عسل طبیعی باید کاملا برگرفته از شهر شکوفه ها و گل ها باشد و اگر منابع تغذیه ی زنبور از مواد دیگری همانند شکر و انواع قند تامین گردد نمی توان آن را عسل طبیعی نام برد.

عسل تغذیه ای :

زمانی که برای تغذیه ی زنبور عسل از محلول شکر و آب و یا سایر شیرینجات همانند شیره ی انگور و … استفاده گردد عسل تغذیه ای ساخته می شود.

عسل مصنوعی :

زمانی که زنبور عسل هیچ دخالتی در پروسه ی تولید عسل نداشته باشد و صرفا از قندهای مصنوعی طی فرایندی چیزی همانند عسل تهیه می گردد که بدان عسل مصنوعی اطلاق می شود.

بیشتر بدانید:کارخانجات بسته بندی عسل ایران

 شرکت صادرات عسل ایران
شرکت صادرات عسل ایران

انواع عسل  از نظر طعم و مزه :

عسل ایران با توجه به نوع زیست بوم آن تنوع زیادی دارد در واقع می­توان گفت تنوع عسل صادراتی ایران بالاست و این امر به موجب وسعت زیاد سرزمین و همینطور تنوع شرایط آب و هوایی می باشد ایران با دارا بودن دشت ها ؛ کوه ها ، مناطق جنگلی و …. ظرفیت زیادی در تنوع بخشی به گونه های مختلف عسل را داراست از این رو در اکثر نقاط ایران به خصوص مناطق شمالی و مرکزی که زمینه ی مستعد تری برای این امر دارد می توان برای تولید انواع عسل استفاده نمود و حتی به بهره برداری چند تنی آن رسید.

انواع عسل به لحاظ طعم و مزه عبارت­ند از:

  • عسل آویشن،
  • عسل کنار،
  • عسل چندگیاه،
  • عسل گون،
  • عسل کوهستان،
  • عسل مرکبات،
  • عسل یونجه،
  • عسل زول یا عسل بوقناق،
  • عسل میریم گلی،

انواع عسل و خواص آن­ها

گل­ها دارای بوهای متفاوتی با هم هستند بر همین اساس شهد آن­ها داری عسل متفاوتی نیز می­ باشد.

با توجه به نوع گل و زنبور عسل، خواص غذایی و دارویی این گونه عسل­ها با هم متفاوت است

و زنبورداران بر این امر واقف می ­باشند

به همین دلیل است که سعی می­کنند عسل­های متنوعی تولید و صادر نمایند.

در واقع ترکیبات شیمیایی عسل ارتباط مستقیمی با نوع پوشش گیاهی، شرایط اقلیمی و گونه زنبور عسل دارد

به همین دلیل عسل­ ها را بر اساس منبع شهد و متناسب با زمان تولید طبقه ­بندی می ­نمایند.

انواع خواص عسل متناسب با منبع شهد

عسل اقاقیا

عسل اقاقیا همانند سایر عسل­ها مقوی و انرژی ­زا است، این عسل باعث تقویت و بهبود حافظه می­ شود. عسل اقاقیا به درمان بیماری­های زیادی در خانم­ها از جمله بیماری صفرا، دیابت، میلین، کم ­خونی و عفونت کمک می­کند همچنین این عسل نشاط آور و معطر می­باشد. از جمله خواص دیگر عسل اقاقیا عبارت­ند از: خواب­ آور بودن، بهبود ناراحتی­ های چشمی، رشد کودکان و آرام بخش بودن آن برای بزرگسالان و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی.

بهتر است بدانید:شهد عسل چیست؟ و چگونه تولید می شود؟

عسل آویشن

عسل آویشن تقویت­ کننده قوی مغز و اعصاب بوده و یک انرژی­ زای قوی در تقویت حافظه است، همچنین برای دردهای قاعدگی، شکمی و روده­ای، تسکین سرفه و گلودرد، درمان دیابت، عفونت های عمومی بدن و برای پانسمان زخم­های بستر مفید است. و بیشترین طرفدار را داراست .همینطور به عنوان یکی از اقلام صادرات عسل طبیعی از ایران مطرح می باشد.

عسل گون

عسل گون مانند دیگر گونه ­های عسل تقویت ­کننده مغز و اعصاب و حافظه بوده، همچنین برای درمان کم ­خونی مفید است.از جمله خواص دیگر عسل گون:  خواب­ آور، درمان درد معده، دردهای مرتبط با چشم، درمان دردهای سینه و حلق، گرفتگی صدا و حنجره، درمان دردهای روده­ای و کلیوی و همچنین مثانه ­ای و مجاری ادراری نیز می­باشد.

عسل کتیرا

این عسل نوعی دیگر از عسل گون می­باشد که از صمغ درختچه گون تولید می­شود. عسل کتیرا دارای تمامی خواص غذایی و دارویی عسل گون می­باشد.

عسل چندگیاه

عسل چند گیاه که به چهل گیاه نیز معروف است از ترکیب گیاه­ های گوناگون تولید می­شود که زنبور با نوشیدن شهد گل های مختلف آن را تولید می­کند.خواص این عسل عبارتند از: ضد ورم و عفونت روده، ضد یبوست، ضد عفونی کننده دستگاه گوارش، ضد اسهال، تب بر، تقویت کننده اعصاب، ضد سرفه و آسم، ضد سنگ کلیه و مثانه، اشتها آور، خواب آور، تصفیه خون و کبد، درمان میگرن، مبارزه با پوکی استخوان از خواص عسل چند گیاه یا چهل گیاه است.

عسل یونجه

عسل یونجه نیز تقوبت کننده مغز و اعصاب بوده و به بهبود حافظه کمک می­کند،عسل یونجه ملین و خون­ساز است،

بندآورنده خون، مفید برای اختلالات عادت ماهیانه خانم­ ها، برای افرادی که دچار لرزش های اندام می­شوند مفید است

و همچنین نشاط آور است.

عسل شوید

این عسل از شهد گیاه شوید گرفته می­شود و دارای خواص آرامبخشی، کاهش چربی خون، تقویت کننده معده و درمان دل پیچه، ازدیاد شیر مادران شیرده، تقویت استخوان­ها و درمان دردهای مفصلی، کم کردن ضربان قلب، تقویت بدن و افزایش نیرو و انرژی است.

عسل رازیانه

این عسل از شهد گیاه رازیانه به وجود می آید و دارای تمامی خواص گیاه رازیانه است. از خواص عسل رازیانه می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، مقابله با سرطان و پیشگیری از آن، تقویت سیستم گوارشی بدن، درمان سوءهاضمه­ ها و نفخ، خاصیت ضد عفونی و ضد میکروبی، کاهش فشار خون و کلسترول، پیشگیری از بیماری­ های قلبی و عروقی و همچنین درمان تنبلی تخمدان، تسکین درد­های قاعدگی و افزایش میل جنسی در بانوان اشاره کرد.

عسل سیاهدانه

عسل سیاه دانه همانند عسل یونجه نیز تقوبت کننده مغز و اعصاب بوده و به بهبود حافظه کمک می­کند. این عسل دارای خاصیت خواب ­آوری بوده و باعث ازدیاد شیر مادر و درمان بیماری های کلیوی می­شود. بادشکن و قاعده آور است، سردرد و روماتیسم را بهبود می­ بخشد. همچنین برای ضعف بدن، رفع مسمومیت­ های خون، کبد، تهوع، شکم درد، یبوست، تقویت زنان زائو، کاهش رطوبت های موجود در بدن، اعتدال بخشیدن به اخلاط بدن، مفید برای دیابت مفید برای انواع قولنج، ناراحتی­های تنفسی، روشن کردن رنگ و رو، برای سنگ کلیه، مثانه و سیستم اورولوژی و دردهای رحمی مفید است.

عسل کنار

عسل کنار مقوی و انرژی زا است که به تقویت حافظه و رشد کودکان کمک می کند،

مسهل صفرا، حرارت بدن را فرو مینشاند،

مؤثر و بازکننده گرفتگی هاست، کرم معده و روده را از بین می برد،

مفید برای گرم مزاجان، برای ناراحتی ها و زخم روده و تب نافع است،

برای آبله و سرخجه و عطش، همچنین سستی اعضا، تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو، تقویت اعصاب سودمند است.

عسل مرکبات

عسل مرکبات مقوی و انرژی ­زا بوده و برای تقوبت حافظه شگفت ­انگیز است،

همچنین مفید برای درمان مشکلات معده، بادشکن، کمبود ویتامین C، تهوع، نرم کننده سینه، سرماخوردگی، ورم­های بدن،

ضدعفونی کننده، تصفیه خون، اشتهاآور، ناراحتی ­های صفرا، مفید برای سکسکه، کرم ­های روده،

مفید برای سرطان ­های معده، ازدیاد متابولیسم پایه، پیشگیری از انواع سرطان­ها، کاهش کلسترول، ضدباکتری و قارچ است.

عسل ارگانیک :

عسل ارگانیک رنگ مات و ضخامت بیشتری دارد و به میزان عسل طبیعی گرم نشده است اما عسل طبیعی  رنگ شفاف تر و زرد ی دارد.

صدور گواهینامه ی عسل ارگانیک چگونه است؟

برای اینکه تولید کننده به اخذ گواهینامه ی عسل ارگانیک دست یابد می بایست شرایط  ویژه ای را رعایت نمایید .این شرایط در ذیل به طور مختصر بیان گردیده است.

نکته اول منبع شهد است بدین صورت که زنبور باید از گلهایی که به صورت طبیعی رشد کرده اند بدون  هیچ گونه سم (آفت کش و …) تغذیه نمایند.

مرحله ی بعدی به کارگیری زنبورهایی بدون ارتقای ژنتیکی می باشد به طوری که از هرنژاد زنبور استفاده نکند

قدم بعدی مربوط به استخراج عسل است

حمل و نقل به عنوان عامل بعدی مطرح می باشد

درجه ی حرارت به کار گرفته شده برای پردازش عسل

نحوه ی بسته بندی درست و مطابق با استاندارد

شرکت صادرات عسل ایران
شرکت صادرات عسل ایران

چه سازمان هایی به صدور گواهی نامه ی ارگانیک  برای انواع محصولات  و عسل ها می پردازند؟

  • USDA Organic اداره ی کشاورزی محصولات ارگانیک ایالت متحده
  • EEC مقررات اتحادیه اروپا
  • CFIAآژانس بازرسی مواد غذایی کانادا
  • ABکشاورزی Biologique، فرانسه
  • Das Bio-Siegelآلمان
  • ACOگواهی استرالیایی محصولات ارگانیک
  • JASاستاندارد محصولات ارگانیک کشاورزی ژاپن

موارد ذکر شده به عنوان رایج ترین سازمان های صدور گواهینامه ی ارگانیک می باشند و ممکن است صدور گواهینامه ی ارگانیک در کشورهای مختلف به روش های مختلف و ارگان های مختلف صورت بپذیرد.در ایران هر چند نوع عسل وجود دارد و صادرات عسل طبیعی از ایران یکی از فعالیت های رایج می باشد.

نحوه ی تولید عسل ارگانیک ، نگهداری و نحوه ی استخراج آن :

ارگانیک در واقع اصطلاحی است که برای روش پرورش خاص و یا تولید یک محصول به‌کار می‌رود  این نوع از عسل می بایست عاری از آفت کش ها ، آلودگی محیطی ای که مستقیما از کندو جمع می شود، عاری از آنتی بیوتیک ها و … باشد .شرکت صادرات عسل ایران قادر به صادرات عسل ارگانیک خواهد بود.

آفت‌کش‌ها، آلودگی‌های محیطی است که به طور مستقیم از کندو جمع‌آوری شده است؛ که به دلیل قارچ زدایی نشدن ممکن است؛ ناقل باکتری یا قارچ بوده و سبب ایجاد بیماری خطرناک بوتولیسم(ضعف عصبی) شود.

زمانی که هدف ، پرورش عسل ارگانیک باشد بااید  برای از بین بردن میکروب و قارچ‌ها، عسل را تحت استانداردهای وزارت کشاورزی آمریکا حرارت می‌دهند تا پاستوریزه شود؛ این روند نمیتواند تاثیری بر ارگانیک بودن عسل داشته باشد. با انجام این فرایند می توانید  مهر گواهی ارگانیک را دریافت نمایید.

آیا عسل هم می تواند مضر باشد؟؟

هرچند که عسل سرشار  از  خاصیت و مزایای بی شماری است و مصرف آن همیشه توصیه شده است ولی همانند سایر مواد غذایی حتما مضراتی نیز دارد هرچند که مزایای آن نسبت به مضرات خیلی خیلی بیشتر است.

‌سم بوتولیسم یکی از مضرات عسل است و ممکن است مسمومیت غذایی ایجا‌د نمایداز این رو استفاده از عسل برای کودکان زیر یک سال ممنوع هست.این موضوع حتی برای عصاره ی عسل نیز صدق  می کند و استفاده از عصاره ی عسل برای غذای کمکی  کودکان زیر ۶ ماه نیز ممنوع است.

شرکت جهان بهنوش گیتی میراث دار سه نسل از زنبورداران، تولید کنندگان و فروشندگان عمده عسل طبیعی در مرکز ایران است.خرید عسل صادراتی در شرکت جهان بهنوش گیتی . از این رو می توانید با اطمینان خاطر به خرید بپردازید.همپنین فعالیت دیگر آن به عنوان شرکت صادرات عسل ایران است.

شرکت جهان بهنوش گیتی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان عسل طبیعی در ایران است. این شرکت با داشتن چندین کارخانه و مزرعه عسل در سراسر کشور، تلاش می‌کند تا بهترین عسل طبیعی ایران را به دنیا صادر کند.


صادرات عسل اصل از ایران


عسل ایران به دلیل طعم و بوی مطلوب و خواص درمانی فراوان، به عنوان یکی از بهترین عسل‌های جهان شناخته شده است. شرکت جهان بهنوش گیتی با توجه به کیفیت بالای عسل طبیعی ایران، تلاش می‌کند تا بهترین عسل‌های ایران را به دنیا صادر کند. این شرکت با داشتن تجربه و تخصص لازم در زمینه تولید و صادرات عسل، توانسته است به یکی از برترین شرکت‌های صادراتی عسل اصل از ایران تبدیل شود.
عسل طبیعی ایران به دلیل داشتن خواص درمانی و غذایی فراوان، علاوه بر استفاده در داخل کشور، به دیگر کشورها نیز صادر می‌شود. شرکت جهان بهنوش گیتی با توجه به کیفیت بالای عسل طبیعی ایران، تلاش می‌کند تا بهترین عسل‌های ایران را به دنیا صادر کند. این شرکت با داشتن چندین کارخانه و مزرعه عسل در سراسر کشور، توانسته است به یکی از برترین شرکت‌های صادراتی عسل طبیعی از ایران تبدیل شود.
شرکت جهان بهنوش گیتی با تولید و صادرات بهترین عسل‌های طبیعی ایران، به یکی از برترین شرکت‌های صادراتی عسل اصل از ایران تبدیل شده است. با توجه به کیفیت بالای عسل‌های تولیدی و صادر شده توسط این شرکت، مطمئنا مشتریان داخلی و خارجی از خدمات و محصولات ارائه شده از این شرکت رضایت خواهند داشت.
صادرات عسل از ایران در سال‌های اخیر به دلیل کیفیت بالای عسل‌های تولیدی و صادر شده، افزایش چشمگیری داشته است. در این راستا، شرکت جهان بهنوش گیتی به عنوان یکی از برترین شرکت‌های صادراتی عسل اصل از ایران، توانسته است با بهره‌گیری از تجربه و تخصص لازم در زمینه تولید و صادرات عسل، محصولات با کیفیت بالایی را به دیگر کشورها صادر کند.
در صادرات عسل از ایران، با توجه به تنوع مراتع و زمین‌های کشور، می‌توان از محصولات متنوعی استفاده کرد که هر کدام دارای خواص درمانی و غذایی خاصی هستند. به عنوان مثال، عسل‌های مناطق شمالی کشور دارای خواص درمانی بیشتری برای بیماری‌های تنفسی هستند و عسل‌های مناطق جنوبی کشور دارای خواص درمانی بیشتری برای بیماری‌های پوستی هستند.
با توجه به این تنوع، شرکت جهان بهنوش گیتی توانسته است محصولات با کیفیت بالایی را برای صادرات انتخاب کند و به دیگر کشورها صادر کند. علاوه بر این، این شرکت با داشتن استانداردهای بین‌المللی مربوط به تولید و صادرات عسل، توانسته است به یکی از برترین شرکت‌های صادراتی عسل اصل از ایران تبدیل شود.
با توجه به کیفیت بالای عسل‌های تولیدی و صادر شده، مطمئنا مشتریان داخلی و خارجی از خدمات و محصولات ارائه شده از طرف شرکت جهان بهنوش گیتی رضایت خواهند داشت.

شرکت جهان بهنوش گیتی، با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تولید و صادرات عسل طبیعی، یکی از پیشروان صنعت عسل در ایران است. این شرکت با تولید عسل با کیفیت بالا و استفاده از فناوری‌های روز دنیا، توانسته است جایگاه خود را در بازار صادرات عسل ایران پیدا کند.

صادرات عسل اصل از ایران، یکی از مزیت‌های اصلی کشورمان در بازار جهانی است. عسل ایران با داشتن خواص طبیعی و درمانی خاص، به عنوان یکی از محصولات مورد نیاز در بازار جهانی شناخته شده است. شرکت جهان بهنوش گیتی با تولید عسل با کیفیت بالا، توانسته است بازارهای مختلفی را در سراسر جهان به خود اختصاص دهد.

عسل طبیعی ایران، دارای خواص درمانی و غذایی فراوانی است که به صادرات آن در بازار جهانی کمک کرده است. عسل ایران به دلیل وجود مواد معدنی و ویتامین‌ها، به عنوان یک مکمل غذایی مفید برای سلامتی بدن شناخته شده است. همچنین، خواص ضد باکتری و ضد التهابی عسل، آن را به یکی از محصولات مورد نیاز در صنایع زیبایی و بهداشتی تبدیل کرده است.

شرکت جهان بهنوش گیتی، با تولید عسل با کیفیت بالا و استفاده از فناوری‌های روز دنیا، توانسته است بازارهای مختلفی را در سراسر جهان به خود اختصاص دهد. این شرکت علاوه بر صادرات عسل، محصولات دیگری نیز در زمینه عسل تولید می‌کند. محصولاتی مانند عسل چندگیاه، عسل زعفرانی، عسل بومادرانی که هر کدام دارای خواص ویژه‌ای هستند و به عنوان یک مکمل غذایی مفید برای سلامتی بدن شناخته شده‌اند.

با توجه به کیفیت بالای عسل تولیدی شرکت جهان بهنوش گیتی، به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان عسل در ایران، این شرکت به دنبال ارائه خدمات بهتر برای مشتریان خود است. برای این منظور، شرکت جهان بهنوش گیتی به صورت مداوم در حال بهبود فرآیندهای تولیدی، کنترل کیفیت و بسته‌بندی محصولات خود است. همچنین، با ارائه خدمات پس از فروش بهتر، تلاش می‌کند تا رضایت مشتریان خود را افزایش دهد.

با توجه به مزیت‌های صادرات عسل ایران به بازار جهانی و کیفیت بالای تولیدات شرکت جهان بهنوش گیتی، انتخاب این شرکت به عنوان تامین کننده عسل طبیعی با کیفیت برای صادرات، یک گزینه مناسب و اقتصادی برای شما خواهد بود. با انتخاب جهان بهنوش گیتی، می‌توانید از کیفیت بالای عسل طبیعی ایران برای تأمین نیازهای بازار جهانی بهره‌مند شوید.

مزیت‌های عسل ایران در بازار جهانی بسیار زیاد است. ایران با تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن عسل در سال، یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده عسل در جهان محسوب می‌شود. عسل ایران به دلیل وجود مواد معدنی و ویتامین‌ها، به عنوان یکی از محصولات مورد نیاز در بازار جهانی شناخته شده است. همچنین، خواص ضد باکتری و ضد التهابی عسل، آن را به یکی از محصولات مورد نیاز در صنایع زیبایی و بهداشتی تبدیل کرده است.

عسل ایران به دلیل کیفیت بالا، محصولاتی متنوع و قیمت مناسب، در بازارهای مختلف جهان با استقبال روبه‌رو شده است. همچنین، با توجه به وجود بسترهای لازم برای توسعه صادرات، این محصول به راحتی می‌تواند به بازارهای جهانی صادر شود.

مزیت‌های عسل ایران در کشورهای مختلف نیز بسیار زیاد است. عسل ایران به دلیل داشتن خواص درمانی و غذایی فراوان، در بسیاری از کشورها به عنوان یک مکمل غذایی مفید برای سلامتی بدن شناخته شده است. همچنین، عسل ایران به دلیل داشتن خواص ضد باکتری و ضد التهابی، به عنوان یک محصول مورد نیاز در صنایع زیبایی و بهداشتی در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، عسل ایران به دلیل کیفیت بالا و محصولات متنوع، در بسیاری از کشورهای مختلف به عنوان یک محصول لوکس شناخته شده است. همچنین، با توجه به قیمت مناسب عسل ایران نسبت به سایر کشورهای تولیدکننده عسل، می‌تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای مشتریان در کشورهای مختلف باشد.

با توجه به مزیت‌های عسل ایران در بازار جهانی و کشورهای مختلف، انتخاب عسل ایران به عنوان یک محصول با کیفیت برای صادرات، یک گزینه مناسب و اقتصادی برای تجار و تولیدکنندگان است. همچنین، با توجه به تلاش شرکت جهان بهنوش گیتی در بهبود کیفیت و استفاده از فناوری‌های روز دنیا، می‌توان به اطمینان از کیفیت بالای عسل تولیدی شده در ایران و ایجاد اعتماد مشتریان در بازار جهانی و کشورهای مختلف نیز کمک کرد.
همچنین در جهان بهنوش گیتی همواره سعی کرده ایم تا استانداردهای مهم و متفاوات کشورهای مقصد صادراتی را رعایت کنیم تا بتوانیم تعامل و همکاری خوبی را حاصل نماییم. زیرا هرکشور قوانین و استانداردهای خود را دارا می باشد که برای ورود به خاک
همچنین علاوه بر موارد مربوط به استاندردها باید کیفیت رو هم در نظر گرفت تا بتوان مشتریان خود را حفظ کرد.

ایران با تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن عسل در سال، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عسل در جهان است. عسل ایران به عنوان یکی از محصولات باکیفیت و با ارزش از دیدگاه جهانی شناخته شده است. شرکت جهان بهنوش گیتی نیز در زمینه تولید و صادرات عسل طبیعی از ایران، یکی از شرکت‌های برتر در این صنعت محسوب می‌شود.

عسل طبیعی ایران، با توجه به خاک و شرایط آب و هوایی منحصر به فرد این منطقه، دارای خواص درمانی و بهداشتی بسیاری است که طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از جمله سرطان، التهابات، زخم‌ها، عفونت‌ها و… را درمان می‌کند. به همین دلیل، عسل ایران در بازار جهانی بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

شرکت جهان بهنوش گیتی با تلاش برای بهبود کیفیت و ارتقای فرآیند تولید، عسل با کیفیت و مرغوبی را برای صادرات به بازار جهانی تولید می‌کند. شرکت جهان بهنوش گیتی با توجه به استانداردهای جهانی در زمینه تولید و صادرات، عسل ایران را به دیگر کشورها صادر می‌کند و به این ترتیب، به دنبال ارتقای صنعت تولید و صادرات عسل ایران است.

صادرات عسل ایران به دیگر کشورها، علاوه بر افزایش درآمد و اشتغالزایی، باعث افزایش شناخت جهانی از محصولات ایرانی می‌شود. شرکت جهان بهنوش گیتی با تلاش برای بهبود کیفیت و ارتقای فرآیند تولید، به عنوان یکی از برترین صادرکنندگان عسل ایران به بازار جهانی وارد شده است.

شرکت جهان بهنوش گیتی با توجه به داشتن محصولات با کیفیت و با ارزش، در زمینه صادرات عسل ایران به بازار جهانی، به عنوان یکی از برترین صادرکنندگان عسل ایران شناخته می‌شود.
صادرات عسل از ایران به دیگر کشورها می‌تواند در افزایش شناخت جهانی عسل ایران مؤثر باشد. در واقع، با ارسال عسل ایران به بازارهای جهانی، مشتریان و مصرف‌کنندگان از کیفیت و مزایای این محصول آگاهی پیدا می‌کنند.

با افزایش صادرات عسل ایران، نام ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عسل در جهان شناخته شده و امتیازات و مزایای آن در بازار جهانی افزایش می‌یابد. این باعث می‌شود که مشتریان در سراسر جهان برای خرید عسل، به دنبال محصولاتی با نشان ایران باشند و برای تهیه عسل، به صورت اولویتی به محصولات تولیدی در ایران توجه کنند.

صادرات عسل ایران به دیگر کشورها همچنین می‌تواند روند بازاریابی و تبلیغات برای این محصول را تسهیل کند. هنگامی که کشورهای دیگر متوجه کیفیت و مزایای عسل ایران می‌شوند، تبلیغات و بازاریابی بیشتری برای این محصول در بازار جهانی انجام می‌شود. این باعث می‌شود که نام عسل ایران در سطح جهانی شناخته‌تر شود و مشتریان در سراسر جهان برای خرید این محصول به دنبال برندهای ایرانی باشند.

همچنین، با افزایش صادرات عسل ایران به دیگر کشورها، تولیدکنندگان و تجار ایرانی تجربیات جدید و دانش فنی بیشتری در زمینه بازارهای جهانی به دست می‌آورند. این باعث می‌شود که تولیدکنندگان و تجار ایرانی بهتر بتوانند با نیازها و تقاضاهای بازار جهانی هماهنگ شوند و محصولات با کیفیت بالایی را با توجه به نیازهای بازار جهانی تولید کنند.

بنابراین، با افزایش صادرات عسل ایران به دیگر کشورها، می‌توان شناخت جهانی عسل ایران را افزایش داد و برند ایرانی را در بازار جهانی توانمند و معتبری جلوه داد.

برای افزایش محبوبیت عسل ایرانی در کشورهای مختلف، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد.

در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنم:

  • ارائه محصول با کیفیت: ارائه عسل با کیفیت و با مشخصات منحصر به فرد، می‌تواند محبوبیت این محصول را در کشورهای مختلف افزایش دهد. به عنوان مثال، می‌توان برای ارائه عسل با کیفیت، از روش‌هایی مانند استفاده از زمین‌های مرغوب، استفاده از زنبورداران با تجربه و ماهر، و استفاده از روش‌های نگهداری و بسته‌بندی مناسب استفاده کرد.
  •  تبلیغات مناسب: تبلیغات مناسب و جذاب می‌تواند افزایش محبوبیت عسل ایرانی در کشورهای مختلف را به دنبال داشته باشد. مثلاً، می‌توان از روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات در رسانه‌های مختلف، تبلیغات در سایت‌های معتبر آنلاین، و استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات استفاده کرد.
  • حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادها: حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های موثر برای افزایش محبوبیت عسل ایرانی در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در این روش، شرکت جهان بهنوش گیتی می‌تواند با حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف، محصولات خود را به مخاطبان خارجی معرفی کند و برای افزایش فروش و محبوبیت عسل ایرانی در کشورهای مختلف تلاش کند.
  • ارائه خدمات پس از فروش مناسب: ارائه خدمات پس از فروش مناسب می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش محبوبیت عسل ایرانی در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در این روش، شرکت جهان بهنوش گیتی می‌تواند با ارائه خدمات پس از فروش مناسب، اعتماد مشتریان را به دست آورده و محبوبیت عسل ایرانی را در کشورهای مختلف افزایش دهد.
  • ارائه انواع متنوع محصولات عسل: ارائه انواع متنوع محصولات عسل، می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های موثر برای افزایش محبوبیت عسل ایرانی در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، می‌توان از عسل‌های گیاهی، عسل‌های زنبورعسل خودرو، عسل‌های جنگلی و … استفاده کرد.
  •  رعایت استانداردهای جهانی: رعایت استانداردهای جهانی در تولید، بسته‌بندی و حمل و نقل، می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش محبوبیت عسل ایرانی در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به این منظور، شرکت جهان بهنوش گیتی می‌تواند با رعایت استانداردهای جهانی، به افزایش اعتماد مشتریان و افزایش محبوبیت عسل ایرانی در کشورهای مختلف دست یابد.
  •  ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی: برقراری ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های موثر برای افزایش محبوبیت عسل ایرانی در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در این روش، شرکت جهان بهنوش گیتی می‌تواند با برقراری ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی، از تجربیات آن‌ها در زمینه بازاریابی، تولید و بسته‌بندی عسل استفاده کند و به افزایش محبوبیت عسل ایرانی در کشورهای مختلف بپردازد.
  • استفاده از تکنولوژی: استفاده از تکنولوژی می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های موثر برای افزایش محبوبیت عسل ایرانی در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، شرکت جهان بهنوش گیتی می‌تواند از روش‌های مانند تولید عسل با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، ارائه خدمات آنلاین و فروش آنلاین، بهره‌وری بیشتر در تولید و بسته‌بندی، و استفاده از روش‌های نگهداری و حمل و نقل مناسب برای افزایش محبوبیت عسل ایرانی در کشورهای مختلف استفاده کند.

بسته‌بندی مناسب و با کیفیت برای عسل ایرانی، به عنوان یکی از عوامل مهم در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی، بسیار مهم است. در واقع، بسته‌بندی مناسب، علاوه بر جذب مشتریان، به حفظ کیفیت و طعم عسل نیز کمک می‌کند.

برای توسعه بسته‌بندی مناسب عسل ایرانی، باید به موارد زیر توجه کرد:

۱- انتخاب جنس بسته‌بندی: بسته‌بندی عسل ایرانی باید از جنسی باشد که مانع از ورود رطوبت، هوا و آلودگی به محصول شود. به عنوان مثال، بسته‌بندی عسل ایرانی می‌تواند از جنس شیشه، پلاستیک، فلز و یا چوب باشد.

۲- انتخاب طرح بسته‌بندی: طرح بسته‌بندی عسل ایرانی باید جذاب و متفاوت باشد تا مشتریان را به خود جذب کند. طرح بسته‌بندی می‌تواند شامل نام تجاری، تصاویر زیبا و مرتبط با عسل، روش‌های مصرف و نحوه نگهداری باشد.

۳- بسته‌بندی محصول در حجم‌های مناسب: بسته‌بندی عسل ایرانی باید در حجم‌های مناسب و متفاوتی باشد تا مشتریان مختلف را در بر بگیرد. بسته‌بندی می‌تواند شامل بطری‌های ۵۰، ۲۵۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ گرمی باشد.

۴- رعایت اصول بهداشتی: بسته‌بندی عسل ایرانی باید به اصول بهداشتی رعایت شود. بسته‌بندی باید در شرایط بهداشتی صورت گیرد و از مواد افزودنی و شیمیایی‌های ضد عفونی کننده که باعث تغییر طعم و کیفیت عسل می‌شوند، استفاده نشود.
۵- استفاده از بسته‌بندی‌های قابل بازیافت: استفاده از بسته‌بندی‌های قابل بازیافت می‌تواند به حفاظت محیط زیست کمک کند و در عین حال ظاهری زیبا و جذاب را برای محصول ایجاد کند. امروزه، مشتریان در سراسر جهان به دنبال محصولاتی هستند که بسته‌بندی‌های قابل بازیافت داشته باشند.

۶- توجه به شرایط نگهداری: بسته‌بندی عسل ایرانی باید شرایط نگهداری مناسب را برای محصول فراهم کند. در واقع، بسته‌بندی باید به گونه‌ای باشد که عسل از رطوبت، نور خورشید و دمای بالا محافظت شود.

۷- توسعه بسته‌بندی مخصوصی: توسعه بسته‌بندی مخصوصی برای عسل ایرانی، می‌تواند به شناخت بیشتر محصول در بازار جهانی کمک کند. بسته‌بندی مخصوصی می‌تواند شامل نام یا عکس زیبایی باشد که به خاطر بماند و مشتری را به خود جذب کند.
۸- ارائه اطلاعات درباره عسل: بسته‌بندی عسل ایرانی باید اطلاعات کاملی درباره محصول، شامل نوع عسل، منطقه تولید، روش تولید و مزایای مصرف، را در بر داشته باشد. ارائه اطلاعات کامل به مشتریان، باعث افزایش اعتماد و سلامت محصول در ذهن آن‌ها می‌شود.

۹- مطابقت با استانداردهای بین‌المللی: برای توسعه بسته‌بندی مناسب عسل ایرانی، باید با استانداردهای بین‌المللی مربوط به بسته‌بندی محصولات غذایی، مطابقت داشته باشیم. این استانداردها شامل استانداردهای ایزو، سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و دارو می‌شوند.

۱۰- استفاده از تکنولوژی مدرن: استفاده از تکنولوژی مدرن در بسته‌بندی عسل ایرانی، می‌تواند باعث افزایش کیفیت و دقت در بسته‌بندی شود. به عنوان مثال، استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک بسته‌بندی، می‌تواند بهبود کارایی و کیفیت بسته‌بندی را به همراه داشته باشد.

Related Post

9 Comments

نوشتن دیدگاه