خواص عسل برای اعصاب

خواص عسل برای اعصاب در سایت جهان بهنوش گیتی به آن می‌پردازیم

عسل ماده‌ای قندی است که از شهد گل‌ها و درختان توسط زنبورها جمع شده و با تغییراتی که در بدن آن‌ها ایجاد می‌شود، در کندو ذخیره می‌شود. اهمیت عسل بسیار زیاد است چون پانزده نوع قند در ترکیبات آن وجود دارد. مهمترین قندهایی که در فواید عسل وجود دارند، گلوکوز، فروکتوز و ساکاروز است.

عسل یک ماده غذایی ارزشمند است و به دلیل کمک به هضم غذا و خواصی که دارد، از اهمیت بالایی در بین مواد غذایی قندی برخوردار است. ویتامین‌های A، C، K، E و ویتامین‌های گروه B به فراوانی در عسل یافت می‌شوند. همچنین مواد معدنی مثل کلسیم، فسفر، آهن، منگنز، گوگرد و ید در ترکیبات این ماده وجود دارند.

عسل‌های طبیعی، مواد معدنی بیشتری دارند. عسل انواع پروتئین‌ها، اسید فرمیک، اسیدهای آمینه ضروری برای بدن و آنزیم‌های معطر نیز دارد که در افزایش ارزش غذایی آن موثر هستند.

به طور سنتی، عسل در درمان بیماری های چشم، آسم برونش، عفونت گلو، سل، تشنگی، سکسکه، خستگی، سرگیجه، هپاتیت، یبوست، اگزما، بهبود زخم و همچنین و به عنوان یک ماده مغذی استفاده می شود.

مواد تشکیل دهنده عسل شامل اثرات آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد التهابی، ضد تکثیر، ضد سرطان و ضد متاستاز هستند. بسیاری از شواهد استفاده از عسل در کنترل و درمان زخم ها، دیابت، سرطان، آسم و همچنین بیماری های قلبی عروقی، عصبی و گوارشی را نشان می دهد. عسل با خواص فیتو شیمیایی، ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی در درمان بیماری نقش بالقوه دارد.

بهتر است بدانید:شرکت صادرات عسل ایران

خواص عسل برای اعصاب

شاید برایتان عجیب باشد اما باید بدانید که عسل به آرامش اعصاب و رفع خستگی کمک می کند. گلوکز موجود در عسل برای کار سلول های عصبی ضروری است. این ماده به سرعت در خون جذب می شود، که باعث آرامش و کاهش اختلالات روانشناختی می شود عسل وقتی با یک داروی طبیعی دیگر با خاصیت ضد عفونی کننده و بهبودی قوی مانند سیر ترکیب شود، قدرت عسل ده برابر افزایش می یابد. عسل که با سیر تزریق می شود سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از سلامتی خوبی برخوردار است.

از دیگر خواص عسل برای اعصاب این است که عسل ضد اضطراب، ضد افسردگی، ضد تشنج، و اثرات ضد درد و محافظت از سیستم عصبی مرکزی دارد.

عسل خام و پلی فنل عسل، التهاب عصبی ناشی از میکروگلیا را که از طریق نوروتوکسین های ایمنی زا یا آسیب ایسکمی ایجاد می شود، به طور قابل توجهی کاهش می دهد. پلی فنل های عسل با التهاب عصبی در هیپوکامپ، یک ساختار مغزی که در حافظه نقش دارد، مقابله می کنند.

بیشتر بدانید:عسل مرکبات

جلوگیری از بیماری های مغزی با عسل :

عسل به دلیل دارا بودن ترکیبات فنولی، خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد و با افزایش هم‌زمان آنزیم‌های گلوتاتیون ردوکتاز و سوپر اکسید دسموتاز، باعث کاهش ترکیبات پر اکسید داخل مغز می‌شود و از مغز در برابر استرس اکسیداتیو که عامل بسیاری از بیماری‌های مغزی، از جمله آلزایمر(AD)، پارکینسون(PD) و اسکلروز آمیوتروپیک است، محافظت می‌کند.

جلوگیری از بیماری های مغزی با عسل :

عسل به دلیل دارا بودن ترکیبات فنولی، خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد و با افزایش هم‌زمان آنزیم‌های گلوتاتیون ردوکتاز و سوپر اکسید دسموتاز، باعث کاهش ترکیبات پر اکسید داخل مغز می‌شود و از مغز در برابر استرس اکسیداتیو که عامل بسیاری از بیماری‌های مغزی، از جمله آلزایمر(AD)، پارکینسون(PD) و اسکلروز آمیوتروپیک است، محافظت می‌کند.

حفاظت عسل از سلول های مغزی در برابر پیری :

از دیگر ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در عسل، آپی ژنین‌ها هستند که علاوه بر مهار استرس اکسیداتیو، باعث بهبود جریان خون در ناحیه هیپوکامپ مغزی می‌شوند. به این ترتیب می‌توانند سبب حفاظت از سلول‌های مغزی در برابر پیری و التهاب شوند.

این التهابات مغزی منجر به از بین رفتن سلول های مغز بیشتری می شود و به طور تدریحی علائم آلزایمر را بدتر می کند. مصرف منظم عسل در پیشگیری از التهاب بسیار موثر است. در نتیجه مانع از رشد آلزایمر در انسان می شود.

اگر در اطرافیانتان افراد کهنسال دارید و همیشه از این موضوع ترس دارید که دچار آلزایمر شوند حتما عسل بینوس را به آن ها توصیه کنید که یک درمان بسیار موثر برای کهنسالان است.

 

تقویت حافظه با عسل

اسید الارژیک، یکی دیگر از ترکیبات فنولی است که علاوه بر میوه و سبزی در عسل نیز یافت می‌شود و می‌تواند باعث افزایش تکثیر سلول‌های مغزی و بهبود حافظه شود.

بنابراین مصرف عسل به ویژه در سنین مدرسه، در تقویت حافظه نقش به سزایی دارد.از نظر علمی صمغ موجود در عسل خام از سفت شدن دیواره عروق جلوگیری کرده در نتیجه مواد غذایی بهتر به مغز و اعصاب می رسد و مطالب بهتر در حافظه می ماند.

ترکیب ژل رویال و عسل برای تقویت حافظه بسیار موثر است.یکی دیگر از بررسی‌های انجام شده در مورد عسل نیز، نشان داده که عسل با تحریک اعصاب مرکزی، می‌تواند سبب کاهش افسردگی و بهبود اضطراب شود.البته لازم به ذکر است که عسل زمانی می‌تواند اثرات ذکر شده را روی مغز و اعصاب شما بگذارد که کاملا طبیعی و خام باشد.

بهتر است بدانید:عسل خالص

درمان ضعف اعصاب با عسل

علت ضعف اعصاب، خستگی و تخلیه‌ انرژی سیستم عصبی مرکزی است واین تخلیه بر اثر استرس های عصر مدرن مانند استرس کار بیش از حد یا محیط های رقابتی کسب و کار ایجاد می‌شود. عسل طبیعی به علت پخش سریع در خون، مانع از تخلیه انرژی سیستم عصبی مرکزی شده و به درمان ضعف اعصاب کمک می کند.

زمانی که عصبانیت خارج از کنترل و ویرانگر باشد، می تواند مشکلاتی درکار، ارتباطات اجتماعی و حتی در کل کیفیت زندگی به وجود آورد. ممکن است کار به جایی برسد که شما احساس کنید اسیر هیجان قدرتمندی هستید که نمی توانید از آن اجتناب کنید.استفاده از عسل موجب می شود که به شما احساس آرامش دست دهد.

در حقیقت عسل فعالیت های عصبی را کنترل می کند و خستگی ناشی از کار بیش از حد را از بین می برد. این ماده خیلی سریع جذب خون می شود و در نتیجه می تواند در سریع ترین زمان به رفع اختلالات روانی و کنترل عصبانیت شما منجر شود.

همچنین یکی دیگر از خواص عسل برای اعصاب این است که به شما یک خواب راحت هدیه می دهد. برای اینکه خواب راحتی داشته باشید هر شب یک ساعت قبل از خواب یک لیوان شیر داغ را با یک قاشق غذاخوری عسل شیرین کنید. به مرور می بینید که چه خواب راحت و خوشی خواهید داشت.

بهتر است بدانید:شمع عسل طبیعی

Related Post

8 Comments

نوشتن دیدگاه