شمع عسل طبیعی

شمع عسل طبیعی را در  سایت جهان بهنوش گیتی معرفی می کنیم.

موم زنبور، قدیمی‌ترین ماده‌ای‌‌ست‌ که در ساختن شمع استفاده شده است. شمع‌های مومی را حتی در اهرام مصر نیزیافته‌اند. جایگزین کردن موم زنبور عسل به جای شمع های پارافینی کار راحتی است. خوشبختانه در سال های اخیر شرکت های زیادی اقدام به تولید انواع شمع طبیعی از  مومزنبور عسل کرده اند.

موم؛ یک شمع پرکاربرد

یکی از مهم ترین کاربردهای موم زنبور عسل در گذشته، استفاده از آن برای روشنایی بوده است. در واقع از موم عسل انواع شمع درست می شد.

سوختن موم عسل به عنوان یک شمع، روشنی بخش معابر و قسمت های مختلف یک خانه است؛ اما خواص فوق العاده که برای انسان به ارمغان می آورد، خود از مهم ترین عواملی است که ما را برای استفاده از آن در دنیای نوین امروزی نیز ترغیب می کند.

با توجه به نیاز افراد به شمع برای کاربردهای مختلف، در سال های اخیر شرکت های معتبر در سراسر دنیا اقدام به تولید شمع با موم عسل به شکل های نوین کرده اند.استفاده از موم عسل به عنوان ماده سوختنی به درگذشته کاربرد داشته؛ اما در حال حاضر ظاهر زیبا و طرح های مختلفی از زنبور عسل به شکل شمع درآمده است.

شمع عسل طبیعی

شمع‌های مومی زنبور عسل

شمع موم زنبور، به دلیل ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی که دارد، سالم‌ترین نوعِ‌ شمع‌ محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های این نوع شمع ، تولید یون‌های منفی در اثر سوختن است. انتشار یون‌های منفی، یون‌هایمثبت را که توسط آلودگی‌ها حمل می‌شوند، خنثی کرده، و در نتیجه، غبار، قارچ و بوی نامطبوع را از بین می‌برد وبه‌خصوص برای افرادی که آلرژی، آسم و تب یونجه دارند، مفید است.

از سوی دیگر، شعله‌ی شمع‌ عسل در طیفِ نوریِ خورشید قرار گرفته و روشن‌تر از سایر شمع‌ها می‌سوزد.

به‌دلیل استفاده از عسل در ساختِ موم، شمع‌هایی که از موم زنبورساخته شده‌اند، غالباً خوش رایحه هستند. حس بویاییاز مهم‌ترین حواس انسان به شمار می‌آید و استشمامِ یک رایحه‌ی خوب می‌تواند به‌سرعت حال‌و‌هوایِ شما و محیطی که درآن قرار دارید را دگرگون کند.

شمع های مومی ،برخلاف پارافین نه چکه کرده، نه بریده شده و نه دود می کنند. اما مدت زیادی نمی سوزند.۳ نوع شمع می توان از موم درست کرد: قالبی، غلتکی و شناور.

خواص شمع موم زنبور عسل

شمع موم زنبور عسل خواص متعددی دارد که می توانند دلایل جایگزین شدن آن به جای شمع های پارافینی باشند. بهبرخی از مهمترین آنها در ذیل اشاره شده است.

۱نقطه ذوب بالا

اولین و مهم ترین نکته که باعث شده موم زنبور عسل طرفداران زیادی پیدا کند، نقطه ذوب بالاتر  موم نسبت به شمع های پارافینی استشمع عسل طبیعی بسیار کمتر از شمع های پارافینی چکه می کنند و در نتیجه دیرتر تمام می شوند.

اگر طراحی فیتیله شمع نسبت به قطر آن به درستی انجام شود، شمع موم عسل ،به زیباترین و بهترین حالت می سوزد. شاید به این علت است که در کلیسای کاتولیک هنوز هم از شمع هایی با موم استفاده می شود،که هم دوام بسیاربالاتری دارند و هم زیباتر می سوزد.

۲خواص درمانی

بسیاری از خواص خوراکی موم، در صورت سوختن آن از طریق استشمام بو، وارد بدن انسان می شود. برای مثال بسیاری از اطبا طب سنتی معتقدند که بیماران مبتلا به رماتیسم با روشن کردن شمع موم عسل، می توانند به کاهش دردهای روماتیسمی خود کمک کنند.

۳-مفید برای پوست

موم عسل بر روی پوست تاثیر مثبت زیادی دارد.روشن کردن شمع موم عسل می تواند نقش زیادی در بهبود بسیاری از مشکلات پوستی داشته باشد. مرطوب کردن پوست و تقویت پوست از جمله خواصی است که شمع موم عسل می تواند به مرور ایجاد کند.

۴- میزان آلودگی بسیارکم:

از آنجا که شمع موم طبیعی عسل از موم طبیعی است، هنگام سوختن فراورده جانبی آلاینده و دوده سنگین تولید نمی‌کند. در از بین بردن مواد حساسیت زا، مانند گرد و غبار و شوره از هوا مؤثر است.

۵-محصول اقتصادی

از آنجا که شمع موم کندتر ازشمع پارافین می‌سوزد خرید شمع طبیعی به صرفه‌تر از شمع پارافین است زیرا ماندگاری بسیار بیشتری دارد

۶- خنثی سازی آلاینده ها:

شمع موم طبیعی عسل هنگام سوختن یون‌های منفی (آنیون) تولید می‌کنند واین یون‌ها به خنثی‌سازی آلاینده‌های موجود در هوا کمک می‌کنند. شمع‌های موم خالص تقریباً بدون دود و رایحه خاصی می‌سوزند و با انتشار یون‌های منفی ، هوا را تمیز می‌کنند.

۷- تمدد اعصاب:

ساده سوزی شمع، آرام‌بخش است و می‌تواند به کاهش استرس و افزایش تمرکز کمک کند. رایحه مطبوع ملایم عسل طبیعی شمع موم طبیعی می‌تواند به ایجاد آرامش کمک کند.

 

شمع عسل طبیعی

 

خرید اینترنتی عسل طبیعی، فروش عسل طبیعی، پرفروش ترین برندهای عسل طبیعی ایران، فروش عمده عسل و پخش عسل در سایت جهان بهنوش گیتی با بالاترین کیفیت در سریع ترین زمان.

مقایسه شمع‌ موم زنبور و شمع‌ پارافین

شمع‌ پارافین

اکثر شمع‌های موجود در بازار شمع‌های پارافینی هستند. چند ساعت سوختنِ شمع‌ پارافینی می‌تواند مقدار زیادی از فلزهایِ سنگین در هوا ایجاد کند و حتی ممکن است موجب آسیب به مغز و سیستم اعصاب مرکزی شود. عطر و رنگِ شمع‌هایِ پارافینی نیز از طریق افزودنی‌های مصنوعی ایجاد می‌شود.

شمع موم زنبور

شمع موم زنبور در زمانِ سوختن مواد سمی آزاد نمی‌کند، بلکه با رهاسازی یون‌هایِ منفی، یون‌هایِ مثبت ایجاد شده توسط ماکروویو، وای‌فای، و بخاری‌ها را خنثی می‌کند.موم زنبور آهسته‌تر از شمع‌های پارافینی می‌سوزد و مثل شمع‌های پارافینی چکه نمی‌کند. موم عسل چون با حرارتِ بیشتر نسبت به موم‌های پارافینی می‌سوزد، دود کم‌تری تولید می کند. شمع موم زنبور، به فرآوری شیمیایی، و افزودنِ نگهدارنده‌‌ها یا تثبیت‌کننده‌های فرابنفش نیازی ندارد.شمع موم تمیز و آرام می‌سوزد و رایحه‌ی ملایم عسل دارد.

عطر شمع‌های موم طبیعی

موم عسل یک محصول طبیعی است ،به همین دلیل بوی منحصر به فرد خود را دارد. بوی آن، درست مانند رنگ آن، به گیاهی که زنبور از آن تغذیه می‌کند، بستگی دارد. اگر شمع طبیعی موم را بو کنید، شمع‌ها بوی مشابهی دارند، اما اگر شمع‌های دسته‌های مختلف موم دارید‌، شامه خوب می‌تواندتفاوت‌های بوهای ظریفی را تشخیص دهد.گاهی اوقات می‌تواند دارای رایحه گل باشد. در کل می‌توان عطر عسل را از در شمع موم طبیعی زنبور عسل  احساس کرد.

سخن آخر

شمع های موم را به عنوان دکور نیز می توان استفاده کرد و در بهترین قسمت های خانه قرار گیرند. روشن کردن آن ها علاوه بر اینکه زیبایی فوق العاده ای به محیط می دهد، می تواند به بهبود هوا و فضا کمک کند.

حتی اگر به خواص درمانی موم زنبورعسل اهمیت ندهید، همین که بتوانید از شمعی استفاده کنید که مانند شمع های پارافینی مضرات مختلفی را برای انسان ندارد، در واقع نوعی سود بردن از این ماده مفید طبیعی است.

شمع عسل طبیعی را می توانید براحتی از سایت جهان بهنوش گیتی تهیه کنید.

شرکت جهان بهنوش گیتی میراث دار سه نسل از زنبورداران، تولید کنندگان و فروشندگان صادرات عسل طبیعی از ایران، کارخانجات بسته بندی عسل در ایران با دو برند عسل به نیک و عسل شانیک در مرکز ایران است.

Related Post

3 Comments

نوشتن دیدگاه