تحولات مهم تاریخ زنبورداری

تحولات مهم تاریخ زنبورداری در سایت جهان بهنوش گیتی   را در سایت جهان بهنوش گیتی،خرید اینترنتی عسل ارگانیک،بررسی خواهیم کرد 

تحولات مهم تاریخ زنبورداری;در ۱۰۰ سال گذشته چه پیشرفت های جدیدی در زنبورداری وجود داشته است؟

همانطور که در مورد آن فکر کردم، فقط به دو مورد رسیدم. فقط یکی از آن ها برای زنبورداران روزمره اعمال می شود.

تخته بخار برای حذف زنبورها از عسل های فوق العاده. پیشرفت دیگری که به آن اشاره کردم لقاح ابزاری بود.

چه چیز دیگری به تازگی برای زنبورداران ساخته شده است؟در سال ۱۹۹۹، در آستانه قرن بیست و یکم، تروی فور موارد فوق را در نشریه خود به نام The Speedy Bee نوشت.

تقریباً می توانم بگویم، هیچ کس او را در این چالش قبول نکرد، بنابراین من این کار را خواهم کرد.

به معنای واقعی کلمه صدها نوآوری وجود داشت. تعداد پتنت های درخواست شده و صادر شده برای شمارش بسیار زیاد است. حالا، مسلما، همه آنها شایستگی نداشتند.

در واقع، یکی از محققین راه برای تعیین ارزش یک پتنت خاص این است که آیا آن را تمدید کرده یا نه.

اولین ایده ای که می خواهم در مورد آن بحث کنم در آن زمان ثبت اختراع نشده بود، اکثر ما آن را به عنوان “Flow Hive” می شناسیم.

بیشتر بدانید:برگه آزمایش عسل و پارامتر‌های مهم آن

کندو جریان اصلی

وقتی برای اولین بار این را دیدم تقریباً از خنده منفجر شدم. نویسنده نه تنها ویژگی‌های کندو جریان اصلی را توصیف می‌کند، بلکه بیشتر آنچه می‌گوید در نسخه‌های بعدی نیز صدق می‌کند:

زنبورداری که مدعی است راهی برای گرفتن عسل پیدا کرده است نه نیش هایی که برای من فرستاده شده است تا دستگاهش را ببینم.

او به من گفت که چگونه می خواهد آن را برای تمام عسلی که می خواهد کار کند و مقداری برای فروش بگذارد.

و همانطور که متوجه شدم او ایده جدیدی در زنبورداری به دست آورده است، از تدبیر او عکس گرفتم. با این حال می گویم که استفاده از آن را به جز برای کسانی که می ترسند نیش بزنند توصیه نمی کنم.

این دستگاه، همانطور که در عکس مشاهده خواهد شد، شامل بشکه ای است که روی پایه ای به اندازه کافی بلند است که اجازه می دهد یک سطل زیر آن قرار داده شود تا عسل را در حالی که از بشکه خارج می شود، بگیرد.

بهتر است بدانید:موم عسل و نحوه ساخت آن

تولید عسل

از روی پوشش بشکه یک میله آهنی خم شده عبور می کند. در پایین و در امتداد کناره های آن، در فواصل زمانی، قطعات آهنی متقاطع با لبه های تیز وجود دارد .

تا به آنها اجازه دهد شانه داخل بشکه را بریده و عسلی را که از طریق یک صفحه سیمی به ته بشکه می ریزد آزاد کنند. صافی، و که از طریق شیر آب کشیده می شود.

همانطور که مشاهده خواهد شد، میله یا لوله آهنی طوری ساخته شده است که به آن اجازه می دهد مانند یک میل لنگ بچرخد، زیرا نیروی قابل توجهی برای چرخاندن چاقوهای داخل شانه پس از ساختن زنبورها در اطراف آن و مهر و موم کردن آن توسط زنبورها ایجاد می شود.

بره موم وسایل داخلی را می توان به راحتی از نمودار زیر فهمید که در صورت تمایل می توان دستگاه را از آن ساخت.

زنبورها شانه‌های خود را به داخل بشکه می‌بندند و چاقوهای گردان به اندازه‌ای می‌رسند که بین آن‌ها و دو طرف بشکه فاصله شش اینچی باقی می‌گذارند تا شانه شل نشود و اجازه ندهند که بیفتد و غرق شود.

زنبورها، اما برای تراشیدن درپوش و اجازه دادن به عسل از صافی عبور کند، جایی که در صورت نیاز کشیده می شود.

ورودی زنبورها در طرف مقابل بشکه از شیر آب به اپراتور این امکان را می دهد که عسل را بدون مزاحمت بیرون بکشد یا در حین گرفتن عسل می تواند در ورودی را ببندد.

ممکن است در شب بعد از ورود زنبورها بسته شود، زمانی که خطر نیش زدن کمی وجود دارد، مگر اینکه دستگاه را در زمان نامناسب یا به روش اشتباه کار کنید.

از آنجایی که هنوز هیچ حق اختراعی در مورد این اختراع وجود ندارد، هر کس مختار است یکی برای خود بسازد و بدون مزاحمت از آن استفاده کند، مگر توسط زنبورها و متوجه شود که تمام خطر نیش زدن از بین رفته است.

در حالی که عسل شانه ای دریافت نمی کند، این یک راه خوب برای مطمئن شدن از عسل صاف شده است که او راضی است تقلبی نشده است – به سادگی میل لنگ را چند بار بچرخانید و شیر آب را باز کنید تا سطل پر شود. و اگر گزیده شدی تقصیر خودت است . (۱۹۱۶).

بهتر است بدانید:فرق عسل کوهی با عسل کندو

کندو Aspinwall

کندو Aspinwall کالبد شکافی شده، قاب‌های نوزاد و تقسیم‌کننده‌های تخته‌ای را نشان می‌دهد.

زنبورداران، به‌ویژه آنهایی که سعی در تولید عسل شانه‌ای در جعبه‌های چوبی کوچک داشتند، از این مشکل که زنبورها از کار کردن در بخش‌ها خودداری می‌کردند و در عوض ازدحام بیرون می‌آمدند، آزار می‌دادند:

L.A. Aspinwall با افزایش فضای خوشه‌بندی بین شانه‌ها در طول ازدحام، مشکل را حل می‌کند.

برای این منظور، او کندویی ابداع کرده است که از یک سری قاب‌های بچه‌دار تشکیل شده است، و در طول فصل ازدحام، مجموعه‌ای از آدمک‌های چوبی یا جداکننده‌هایی که به طور متناوب بین قاب‌ها قرار می‌گیرند.

این آدمک های تخته ای که از لت های عمودی یک چهارم اینچی ساخته شده اند که در فاصله ای از زنبور عسل از هم قرار گرفته اند، فضای خوشه ای را بین شانه های بچه ایجاد می کنند.

در نتیجه ازدحام که به طور طبیعی به وجود می آید را تسکین می دهد، زیرا نمی توان نیروی زیادی از زنبورها را در فضای کوچک بین آنها شلوغ کرد.

شانه هایی که در کندوهای معمولی یافت می شوند.
قاب های Aspinwall، به جای داشتن یک نوار انتهایی در هر انتها، دارای یک سری میله های انتهایی اضافی هستند که با فاصله زنبور از هم فاصله دارند که فضای خوشه ای را در انتهای قاب ها و همچنین بین آنها ایجاد می کند.

سوپرها تقریباً به همان روشی که لانه فرزندی ساخته می شوند.

میله‌های انتهایی قاب‌ها که انتهای آن‌ها بسته و به هم چسبیده هستند، انتهای کندو را تشکیل می‌دهند.

قاب‌ها به سادگی بر روی شکاف‌های متقاطع قرار می‌گیرند. کناره ها با استفاده از پانل های چوبی که مانند قاب ها روی تکیه گاه های قاب آویزان هستند بسته می شوند.

ادعا شده است که در ورودی کندو خوشه‌بندی کم خواهد بود یا اصلاً وجود ندارد، زیرا زنبورهای اضافی در آدمک‌های بین قاب‌ها جمع می‌شوند.

و از آنجایی که آدمک ها از یک سری لت تشکیل شده اند که به فاصله زنبور عسل از هم فاصله دارند، هیچ ساختمان شانه ای وجود ندارد.

لس آنجلس آسپین وال این اصل را امتحان کرده است و آنقدر در دستانش کار کرده است که فکر می کند مشکل کندو غیر ازدحام را حل کرده است.

اما برخی گزارش‌ها حاکی از شکست آن در دست دیگران است. نویسنده معتقد است که این اصل خوب است اما برای یک زنبوردار معمولی بسیار گران است.

بهتر است بدانید:فروش عسل طبیعی

قاب HM

اکنون نتایج یک مطالعه سه ساله در مینه‌سوتا، ایالات متحده گزارش شده است که عملکرد مستعمرات مجهز به قاب HM را مقایسه می‌کند .

طبق دستورالعمل‌های سازنده مدیریت می‌شود، و کلنی‌های کنترلی که با تجهیزات و روش‌های معمولی مدیریت می‌شوند.

در طول دو زمستان، بقای زمستانی و تشکیل بهار کلنی‌های HM به خوبی کلنی‌های شاهد نبود.

در تابستان کلنی های HM آماده سازی برای ازدحام، و تولید نوزادان بالاتر از کلنی های شاهد بود.

تکنیک های مدیریتی توصیه شده توسط سازنده بسیار شبیه به روش های مرسوم است.

نتیجه گیری می شود که قاب های HM هیچ مزیتی ندارند. توسعه کلنی بسته نیز مورد مطالعه قرار گرفت. رشد نسل با حضور قاب های HM مانع شد.

در بازرسی های تابستانی ماهانه، کلنی های شاهد نسبت به کلنی های HM دارای سطح قابل توجهی بزرگتر و قاب های شانه بیشتری بودند.

پس از جریان اصلی، آنها به طور متوسط ​​۲۰ پوند عسل اضافی داشتند.

نویسنده: پیتر بورست (کتاب تحولات زنبورداری در ۱۰۰سال اخیر)

بهتر است بدانید:تاریخچه زنبورداری در ایران

برای خرید باکیفیت ترین عسل ارگانیک ،موجود در بازار ایران و جهان ،عسل به نیک و عسل شانیک به اینجا مراجعه کنید.

Related Post

10 Comments

نوشتن دیدگاه