آنتی اکسیدان های موجود در عسل طبیعی

اخیراً علاقه شدیدی نسبت به آنتی ‌اکسیدان‌ ها بوجود آمده است و ده‌ها نوع مکمل حاوی آنتی‌اکسیدان در بازار موجود هستند. پزشکان طبیعت درمانگر و نیز پزشکان عادی به ما می‌گویند که آنتی‌اکسیدان مصرف نماییم زیرا بدن ما به آن‌ها احتیاج دارد. ولی بدن ما چرا به آنتی‌اکسیدان نیاز دارد؟ حتما همراه ما در مقاله آنتی اکسیدان های موجود در عسل طبیعی در سایت جهان بهنوش گیتی باشید.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل طبیعی

آنتی اکسیدان آنزیمی عسل

مهمترین انتی اکسیدان آنزیمی عسل آنزیم کاتالاز است. همانطور که در مطلب آنزیم های موجود در عسل طبیعی گفتیم. منشاء آنزیم کاتالاز زنبور عسل نیست. یعنی اینکه آنزیم کاتالاز از شهد گیاه وارد عسل می‌شود و زنبور عسل آن را تولید نمی‌کند به همین دلیل میزان آن بسیار وابسته به منبع شهد است و ممکن است در یک عسل بسیار زیاد باشد و در عسل دیگری اصلا وجود نداشته باشد.

وظیفه آنتی اکسیدان کاتالاز تسریع تجزیه پراکسید هیدروژن (H2O2) به آب و اکسیژن است. پراکسید هیدروژن یک مولکول بسیار فعال است که در صورت کنترل نشدن باعث ایجاد استرس‌های اکسیداتیو و در نتیجه‌ی آن تخریب و آسیب رساندن به سلول‌های بدن می‌شود.

کاتالاز با سرعت بخشیدن به تجزیه‌ی آن به آب و اکسیژن که مولکول‌های کم خطرتری هستند میزان این ماده را در بدن کنترل می‌کند.

بهتر است بدانید:سایت فروش عسل

آنتی اکسیدان‌های غیر آنزیمی عسل

بیشترین میزان آنتی اکسیدان های عسل را آنتی اکسیدان های غیر آنزیمی تشکیل می‌دهند که مهمترین آنها آسکوربیک اسید (ویتامینC) و ترکیبات پلی فنولی هستند.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل طبیعی

چه موادی دارای آنتی اکسیدان هستند

به طوری کلی آنتی اکسیدان ها برای بقای تمام موجودات زنده ضروری هستند. چرا که حیات همه موجودات به نحوی به همین آنتی اکسیدان‌ها وابسته است تا در برابر استرس‌های اکسیداتیو آنها را محافظت کند.

در نتیجه آنتی اکسیدان ها در تمام غذاهای با منشاء گیاهی و حیوانی یافت می‌شود. چرا که همه موجوادت برای حفاظت از خود نیاز به آنتی اکسیدان‌ها دارند. و بدن انسان نیز برخی از آن‌ها را تولید می‌کند و بعضی دیگر را از طریق مواد غذایی جذب می‌کند.

در حقیقت بدن ما و زندگی ما به مصرف برخی از آنتی اکسیدان‌ها بستگی دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به ویتامین C و ویتامین E و فلاونوئیدها اشاره کرد.

با این حال در مواد غذایی که روزانه مصرف می‌کنیم آنتی اکسیدان های غیر ضروری دیگری هم وجود دارند که اگر چه برای بدن ما ضروری نیستند اما نقش بسیار مهمی در سلامت عمومی بدن ما ایفا می‌کند. برخی از منابع آنتی اکسیدان عبارتند از

بیشتر بدانید:عسل مرکبات

آنتی اکسیدان های موجود در عسل طبیعی

آیا ما باید مکمل‌های حاوی آنتی‌اکسیدان را مصرف کنیم؟

زمانی که بوسیله انواع سرطان و سایر بیماری‌ها احاطه شده‌ایم، سالم و تندرست باقی ماندن کار دشواری است و این امر حتی با وجود تبلیغات دارویی بسیار زیاد پیرامون ما دشوارتر هم می‌شود.

برخی درمانگرها می‌گویند که تمام این تبلیغات که بارها و بارها تکرار می‌شوند، می‌توانند مستقیماً وارد ناخودآگاه ما شده و باعث شوند تا باور کنیم که هرگز سالم نخواهیم ماند، مگر اینکه این داروهای خاص را مصرف نماییم.

بنابراین ما آنتی‌اکسیدان مصرف می‌کنیم تا یک بیماری را مهار نماییم. اما نکته مهم‌تر را نباید فراموش کنیم که بدن ما یک ارگانیزم بسیار هوشمند است که بصورت خودبخودی و بدون دخالت ما به کار خود ادامه می‌دهد.

در هر لحظه از زندگی ما، سلول‌های سرطانی درون بدن ما وجود دارند و بوسیله خود بدن از بین می‌روند. بدن ما همیشه در بهترین وضعیت سلامت خود قرار ندارد، اما در حالت تعادلی است که شامل موارد خوب و بد می‌شود.

هر لحظه ممکن است که به مراحل ابتدایی یک سرطان مبتلا شویم، اما علائم بیماری در این مرحله مشهود نخواهند بود و بدن ما به راحتی می‌تواند بدون اطلاعات ما این علائم را از بین ببرد.

بهتر است بدانید:تشخیص عسل طبیعی با سرکه

چه زمانی می توانیم از انتی اکسیدان ها استفاده کنیم؟

اگردر این وضعیت باشیم و مکمل‌های آنتی‌ اکسیدان مصرف نماییم، ممکن است از درمان بدن بوسیله خودش جلوگیری کنیم، زیرا با این کار از شکل‌گیری ROS که وجود آن‌ها به مقادیر زیاد برای از بین بردن سلول‌های سرطانی لازم است، جلوگیری می‌کنیم.

در صورتی که مبتلا به سرماخوردگی (که نوعی تنش برای بدن است) یا تحت استرس روانی احساسی باشیم، برای توقف تشکیل ROS زیاد که ممکن است به ابتلا به پیری و بیماری‌های مزمن منجر شود، به آنتی‌اکسیدان نیاز داریم.

آنتی‌اکسیدان از واکنش طبیعی بدن ما در مبارزه با سلول‌های سرطانی جلوگیری خواهد کرد.

با این حال نباید بدگمان باشیم و از هیچ چیز جلوگیری نکنیم. تنها باید به بدن خود اعتماد کنیم و مواد مورد نیاز آن را بوسیله غذاهای طبیعی تأمین نماییم تا نیازهای خود را از طریق این غذاها تأمین نماید. بدن ما پیچیده‌ترین موجود روی زمین است که بهتر از همه از شیوه مراقبت از خود آگاه است. تنها کاری که شما باید انجام دهید پیروی از یک رژیم متعادل، تمرینات فیزیکی و آرامش فکری است.

بهتر است بدانید:عسل آویشن

آنتی اکسیدان های موجود در عسل طبیعی

در صورتی که به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا مبتلا هستید، برای تقویت سیستم ایمنی خود،

آنتی‌اکسیدان مصرف کنید،

اما در صورت ابتلا به سرطان، از مصرف آن خودداری نمایید.

بهترین آنتی ‌اکسیدان‌ ها، آن دسته از آنتی ‌اکسیدان‌ هایی هستند از طریق مواد غذایی طبیعی وارد بدن ما می‌شوند. عسل دارای مقادیر قابل توجهی مواد آنتی اکسیدان های موجود در عسل طبیعی و سایر مواد ضروری برای بدن انسان است.

سوالات متداول:

مهم ترین انتی اکسیدان انزیم عسل چیست؟

آنزیم کاتالاز است

بهترین انتی اکسیدان ها کدام است؟

از طریق مواد غذایی طبیعی وارد بدن ما می‌شوند

بهتر است بدانید:رنگ عسل

Related Post

5 Comments

نوشتن دیدگاه