درمان عفونت رحم با عسل

درمان عفونت رحم با عسل در سایت جهان بهنوش گیتی ارائه می کند.

باید به این نکته توجه کرد که برای درمان عفونت های حاد رحم باید به پزشک مراجعه کرد و پزشک با انجام آزمایشات مختلف نوع و میزان ویروس را تشخیص و داروی مناسبی تجویز خواهد کرد.

رعایت اصول مناسب در رژیم غذایی، کاهش استرس، نوشیدن مایعات فراوان، رعایت اصول بهداشتی می تواند به درمان این بیماری کمک کند.

با توجه به وارد ذکر شده برای درمان عفونت رحم می توان علاوه بر استفاده از داروهای شیمیایی، از گیاهان دارویی نیز استفاده کرد.

بیشتر بدانید:درمان اگزما با عسل

انواع گیاهان دارویی

عسل

عسل در دسته گیاهان دارویی قرار نمی گیرد اما در طب سنتی توجه خاصی به آن می شود. از آنجا که ترکیبات قوی ضدباکتریایی در آن وجود دارد به ویروس و قارچ ها می چسبد و با جذب آب از آنها باعث از بین رفتن ویروس و قارچ ها می شود. همچنین آنتی اکسیدان موجود در عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از فعالیت ویروس ها و باکتری ها جلوگیری می کند.

بابونه

بابونه نیز خواص ضدمیکروبی دارد و برای درمان عفونت بسیار مؤثر است. می توان هم بصورت بخور و هم بصورت محلول شستشو از آن استفاده کرد.

پولک

گیاه پولک درمان مؤثری برای درمان عفونت دهانه رحم می باشد. این گیاه نیز خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتری دارد و می توان بصورت دمنوش از آن استفاده کرد.

ترکیب عسل و دارچین

میکروب ها و ویروس ها همواره در بدن وجود دارند و به محض کاهش سیستم ایمنی بدن وارد اندام های حساس شده و ایجاد عفونت می کنند. افراد باید علائم را جدی گرفته و درمان را آغاز نمایند.

ترکیب عسل و دارچین از رشد قارچ ها جلوگیری می‌کند و به میزان قابل ‌توجهی علائم بروز عفونت در بدن را کاهش می‌دهد.

بهتر است بدانید:عسل عناب

درمان عفونت رحم با عسل

درمان عفونت رحم با عسل

درمان عفونت رحم با عسل در خانم های مجرد و متأهل متفاوت است.

خانم های متأهل می توانند از روش تزریق واژینال عسل استفاده کنند. به این صورت که با استفاده از سرنگ های ۲۰ سی سی بدون سوزن عسل را درون واژن خود تزریق کنند. سرنگ باید کاملا خشک باشد و قبل از استفاده سرنگ را خوب چرب کرد. اگر برای چندمین بار است که از همان سرنگ استفاده می شود، حتما باید قبل از استفاده خوب شستشو و کاملا خشک شود. بهتر است به صورت هفت شب متوالی این کار انجام شود و در دوره عادت ماهیانه این کار انجام نشود.

درمان عفونت رحم با عسل در خانم های مجرد

دختران جوان بهتر است یک گاز استریل یا یک پارچه تمیز و خشک را به عسل آغشته کرده و آن را بر روی بدن خود قرار دهند و سپس به صورت طاق باز بخوابند تا عسل به داخل واژن آنها نفوذ کند.

درمان عفونت رحم با عسل در بارداری

در خانم های باردار بهتر است قبل از هر گونه درمان با پزشک متخصص مشورت کرد. استفاده از مخلوط ماست و عسل بصورت کرم واژینال در درمان عفونت واژن در زنان حامله مؤثر است و می توان بجای استفاده از داروهای ضدقارچ شیمیایی از این کرم استفاده کرد.

بهتر است بدانید:عسل چهل گیاه چیست؟

درمان عفونت رحم با عسل

نوع عسل مورد استفاده برای درمان عفونت رحم

باید از عسل طبیعی، خام و حرارت ندیده استفاده کرد. در صورتی که عسل این گونه نباشد می تواند میزان عفونت قارچی را بیشتر نیز کند. بنابراین باید عسل را از فروشگاه های معتبر خریداری کرد.

بیشتر بدانید:خواص سیاه دانه و عسل برای زنان

سوالات متداول:

چه گیاهان دارویی برای درمان عفونت رحم مفید هستند؟

آویشن، سیاهدانه، بابونه، شوید، هواچوبه، چای کوهی، پوست انار، درمانه ای خوراکی با عسل، سیاهدانه، دمنوش همیشه بهار، آویشن، پونه، درمانه ای موضعی با عسل

در صورت ابتلا به عفونت رحم از چه موادی غذایی بهتر است استفاده کنیم؟

  • از لبنیات به مقدار بسیار اندک استفاده کنیم.
  • از ویتامین ها و مکمل های معدنی استفاده شود.
  • قندهای مصنوعی از رژیم غذایی حذف شوند.

بیشتر بدانید:فروش عسل طبیعی

Related Post

7 Comments

نوشتن دیدگاه