امروز قصد داریم درباره خواص سیاه دانه و عسل برای زنان صحبت کنیم .
عسل به خودی خود دارای خواص زیادی همچون کربوهیدرات ها ، آنزیم ها ، ویتامین هایی همچون ویتامین ث و انواع آنتی اکسیدان و دیگر مواد مغذی هست .
حال اگر این ویتامین ها با سیاه دانه ترکیب شود خواص آن چند برابر شده و بسیار مفید تر خواهد بود .
یکی از روش های مصرف سیاه دانه با عسل ترکیب این دو پس از پودر شدن سیاه دانه است که بلافاصله بعد از پودر شدن سیاه دانه باید با عسل مخلوط شود چون سیاه دانه بعد از پودر شدن اگر بلافاصله با عسل مخلوط نشود و مدتی در همان حالت بماند مواد سمی تولید می کند .
امروزه با توجه به پیشرفت صنعت و تغییر سبک زندگی ها بیماری ها نیز پیشرفت کرده است . به همین دلیل بهترین کار این است که انسان امروزه با استفاده از مواد غذایی طبیعی و گیاهان سعی کند تا زندگی سالم تری داشته باشد . یکی از این گیاهان سیاه دانه است که بعد از ترکیب با عسل خواص معجزه آسایی خواهد داشت . مخلوط عسل خالص با سیاه دانه نیم کوب شده را “دوسین” می گویند.
بسیاری از خانم ها، از این ترکیب برای برطرف کردن بسیاری از مریضی ها و دردها استفاده می کنند. البته لازم به ذکر است که، استفاده از این ترکیب برای افرادی که طبع گرم دارند، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

بهتر است بدانید:عسل عناب

خواص سیاه دانه و عسل برای زنان

سیاه دانه

این دانه سیاه رنگ، مزه تلخی دارد. برخی افراد برای گرفتن سردی ترشی، از این گیاه استفاده می کنند. منشاء این گیاه در جنوب غربی آسیا است. قدیمی ها به دلیل فواید مسهل و ضد باکتری این گیاه، جهت درمان انگل استفاده می کردند. این دانه دارای نام های مختلفی است. از مهم ترین آن می توان به سیاه تخمه، کمون اسود، شونیز، کمون هندی، سنوخ سیاه اشاره کرد.

حضرت محمد(ص) فرموده است: سیاه دانه دوای هر دردی است اما نمی توان از این دانه برای جلوگیری از پیری و مرگ استفاده کرد. این نکته ضروری است که این دانه، منشاء ویتامین ها و مواد معدنی است. توصیه می شود، برای میل کردن این دانه از عسل استفاده شود
با وجود اینکه در کشور ما از سیاه دانه معمولا بر روی نان و یا به صورت یک ادویه خوشبو در طبخ غذاها استفاده می‌کنند، اما در کشور‌های همسایه و همچنین هند، جنبه‌ی دارویی نیز دارد.
سیاه‌دانه از قدیم در هند، کشور‌های عربی و اروپا به عنوان یک افزودنی و چاشنی و همچنین یک داروی طبیعی برای بسیاری از اختلالات مانند سرفه، مشکلات گوارشی ( درد شکم و نفخ) و .. مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
ابن سینا در کتاب قانون در طب به صورت کاملا بسط یافته در مورد خواص سیاه دانه صحبت می‌کند و خواص آن را به صورت زیر فهرست می‌کند.

بیشتر بدانید:درمان اگزما با عسل

  • مفید برای ورم‌ها و جوش‌ها
  • بهبود زخم‌های چرکین
  • مفید برای سردرد‌های میگرنی و سرگیجه
  • مفید برای چشم‌هایی که مداوم اشک دارند و چشم‌های ضعیف
  • مفید برای دستگاه تنفس ( از جمله تنگی نفس، آسم و …)
  • مفید برای درمان بیماری‌های حلق، گوش و بینی
  • موثر برای بهبود انواع تب‌ها

 

پاکسازی سموم بدن
در سال‌های اخیر نیز مطالعات بسیاری در مورد اثر عصاره‌ی سیاه دانه بر روی قسمت‌های مختلف بدن در شرایط آزمایشگاهی انجام شده است.
که از جمله‌ی خواص کشف شده‌ی آن می‌توان به کمک به ایمنی بدن، خاصیت آنتی هیستامینی، آنتی بیوتیک، ضد فشار خون، ضد التهاب، و فعالیت‌های ضد میکروبی اشاره کرد، که بیشتر آن‌ها به ترکیبات کینون موجود در سیاه دانه نسبت داده می‌شود.
علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف سیاه دانه ممکن است پتانسیل پیشگیری از سرطان‌هایی مانند سرطان روده‌ی بزرگ را داشته باشد. همچنین ممکن است این ماده خاصیت ضد سرطانی و مهار کننده‌ی رشد متاستاز(گسترش رشد سرطان) را نیز داشته باشد.

بیشتر بدانید:فروش عسل طبیعی

خواص سیاه دانه و عسل برای زنانه

عسل

عسل برای سلامتی بدن مفید است. به همین دلیل قدیمی ها، همیشه توصیه می کردند که از این ماده مغذی استفاده کنید. عسل دارای انواع گوناگونی است. به گونه ای که هر یک از این نوع ها، دارای خواص زیادی است. همانطور که اشاره شد، اگر عسل را با سیاه دانه ترکیب کنید و میل کنید، بسیاری از بیماری ها را از خود دور می کنید.
این ترکیب می تواند تاثیر فوق العاده ای برای درمان تب های بلغمی مزاج ها و سوداوی ها و نیز درمان تنبلی تخمدان ها، رفع آکنه و جوش، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش عفونت زنانه، کاهش وزن و لاغری، تنظیم قاعدگی و … داشته باشد.

بررسی خواص سیاه دانه و عسل برای زنان

خواص سیاه دانه و عسل برای بانوان
۱-حل مشکل تنبلی تخمدان ها

از خواص سیاه دانه و عسل برای زنان نباید غافل شد. طبق تحقیقات جدید، ترکیب عسل و سیاه دانه و استفاده از آن می تواند به رفع تنبلی تخمدان کمک کند. علاوه بر آن استفاده از این ترکیب می تواند ناباروری را برطرف کند. به همین دلیل، به خانم ها توصیه می شود که برای تقویت تخمک گذاری در بدن شان از این ترکیب فوق العاده استفاده کنند.
بانوانی که از کمبود آهن رنج می برند، بهتر است از این ترکیب استفاده کنند. وقتی تخمک گذاری بهبود یابد، طبیعتا قاعدگی هم منظم می شود و مشکلات هورمونی نیز حل می شود. این امر نیز در روند بهبود باروری موثر است.

۲- درمان چاقی

بیشتر خانم ها دغدغه لاغری دارند و از این معجون برای چربی سوزی استفاده می کنند. اگر قصد دارید لاغر شوید می بایست به طور منظم از این معجون استفاده کنید. البته روش کاربردی دیگری نیز وجود دارد. بدین گونه که می بایست از شربت عسل و آبلیمو با پودر سیاه دانه استفاده کرد. بهتر است وقتی سیاه دانه را نیم کوب می کنید، همان موقع شربت را آماده کنید و همراه با آن میل کنید. زیرا این دانه، آلودگی محیط را به خود جذب می کند و زود سمی می شود.

۳- درمان آکنه و جوش

خانم ها بیشتر از مردها به پوست صورت خود اهمیت می دهند. این دانه، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و در رفع آکنه موثر است. عسل نیز برای درمان جای جوش استفاده می شود. برای سلامتی پوست و شادابی آن بهتر است از ترکیب این دو استفاده کنید.

۴- درمان عفونت های زنانه

استفاده از ترکیب سیاه دانه و عسل می تواند در رفع عفونت های زنانه موثر باشد. با استفاده از این ترکیب قدرت سیستم دفاعی بدن افزایش پیدا می کند و در نهایت باعث کاهش عفونت های زنانه می شود.

۵- موثر برای شیردهی

طبق تحقیقات به عمل آمده، استفاده از این ترکیب می تواند برای شیردهی بانوان موثر باشد. توصیه می شود که، خانم ها برای تقویت بدن خود و نیز افزایش شیر خود، از این معجون استفاده کنند.
در پایان این مقاله مفتخر هستیم که به شما بگوییم که سایت جهان بهنوش گیتی آماده هست تا انواع عسل مرغوب را خدمتتان عرضه کند تا گامی در سلامتی شما عزیزان و جامعه خود برداریم

بیشتر بدانید:خرید اینترنتی عسل طبیعی

Related Post

1 دیدگاه

نوشتن دیدگاه