عسل چهل گیاه چیست؟

عسل چهل گیاه را در سایت جهان بهنوش گیتی معرفی می کنیم.

عسل چهل گیاه چیست ؟

در فصل بهار گل‌های فراوان و متنوعی رشد می‌کنند، زنبورها از این گیاهان تغذیه می کنند و عسل تولید شده خواص تمام این گیاهان را داراست.

تنوع گل‌ و گیاهانی که زنبور در تهیه عسل چهل گیاه از آنها تغذیه می‌کند،باعث شده این ماده علاوه بر مصرف خوراکی،  تبدیل به یک دارو شود.درواقع خریدار از خواص چند نوع عسل ،یکجا بهره‌مند می‌شود.

نام عسل باتوجه به پوشش گیاهی منطقه ای که زنبور از آن تغذیه کرده، مشخص می شود،اما در مورد عسل چهل گیاه، به دلیل تنوع گل‌های منطقه مشخص کردن دقیق آن تقریباً غیرممکن است. به همین دلیل ،طعم و رنگ این نوع عسل متغیر است.

"<yoastmark

در ایران، بافت گیاهی مناطق مختلف عمدتاً گیاهان دارویی است، به همین دلیل عسل طبیعی چهل گیاه،خواص متعددی برای سلامتی دارد.

ترکیب عسل چهل گیاه با مواد طبیعی دیگر، خواص شگفت آوری به آن می بخشد که حتی داروهای شیمیایی نیز چنین تاثیری ندارند.

عسل چهل گیاه چگونه درست می شود؟

برخی فکر می کنند عسل چهل گیاه با ترکیب چند نوع مانند عسل های گون ، گل بنفشه، کاسنی و غیره تولید می شود اما در واقع ،توسط زنبورهایی تولید می شود که شهد گل های مختلف را نوشیده اند.

البته ممکن است برخی تولیدکنندگان با ترکیب این عسل ها نیز سعی در درست کردن عسل چهل گیاه داشته باشند اما این محصول بهتر است عسل ترکیبی نامیده شود زیرا حاصل شهد گل ها و ترکیب تغذیه ای زنبورها نیست.

کندوی زنبورها یا در مزارعی قرار دارد که انواع مختلفی از گیاهان در آنها کشت می شود، مانند مزارع بسیار بزرگ گیاهان دارویی و معمولا در هکتارهای بزرگ است و یا در کوهستان ها و مناطقی تعبیه می شود که اطراف آن پر است از گیاهان وحشی و مزارع مختلف گیاهان دارویی و وحشی.

معمولا برای تولید عسل چهل گیاه ترکیبی از گیاهان زیر را در سبد تغذیه ای زنبور عسل در نظر می گیرند :
آویشن، شبدر، گون، کاکوتی، اسپرس، کولزا، اسوخودوس، اسفرزه، گل بنفشه، گل گاو زبان، یونجه، مریم گلی، کتیرا، کاسنی، افسنتین، ختمی،

گل محمدی، گل رز، بابونه، جعفری، سیاه دانه، مرکبات، اقاقیا، گیشنیز، قنقال، اکالیپتوس، ریحان، بهارنارنج، انگبین، شوید، زرشک، زولنگ، عناب، کنار یا سدر، گلنگار، بلوط، زیرفون، گندم سیاه، تمشک و آفتاب گردان.

ممکن است تمامی گیاهان فوق در دسترس نباشد ولی غالب این گیاهان در دسترس زنبور عسل برای تولید عسل چهل گیاه قرار دارند.
بعضا در ترکیب این نوع عسل انواع دیگر گیاهان نیز وجود دارند ،بخصوص اگر زنبور در محیط های آزاد و در دره ها و یا کوهستان های پر از گیاهان متنوع تغذیه کرده باشد.

خرید اینترنتی عسل طبیعی، فروش عسل طبیعی، پرفروش ترین برندهای عسل طبیعی ایران، فروش عمده عسل و پخش عسل در سایت جهان بهنوش گیتی با بالاترین کیفیت در سریع ترین زمان.

خواص درمانی عسل

مصرف مداوم عسل چند گیاه ، گلبول های قرمز خون را تنظیم می کند، کاهش فشار و قند خون، از دیگر فواید درمانی این ماده غذایی با ارزش است.

از آنجایی که طبیعت این عسل و قند موجود در آن، عوارضی برای بیماران دیابتی ندارد،آنها نیز می توانند از آن استفاده کنند.

موارد دیگر از خواص عسل چهل گیاه:

  • جلوگیری از سرطان پروستات و جلوگیری از عفونت های مثانه
  • بهبود کم خونی به دلیل داشتن خاصیت تنظیم گلبول های قرمز
  • تقویت کننده حافظه و سیستم عصبی بدن
  • درمان درد مفاصل
  • کاهش استخوان دردی و درمان پوکی استخوان
  • کمک به درمان بیماری های گوارشی

طبیعت و خاصیت عسل چهل گیاه طبیعی

عسل چهل گیاه در مناطق کوهستانی تولید می شود.زنبورداران در اواخر بهار همزمان با گلدهی گیاهان کوهی همچون گون ها، آویشن، کنگر، شکرتیغال و پونه ،کندوها رو به مراتع می برند، بعد از حدود یک ماه تا چهل روز عسل را برداشت می کنند.

زنبورعسل شهد گیاهان دارویی مختلف را جمع آوری می کند.این عسل ،در آب وهوای پاک و بدور از آلودگی های شیمیایی و شهری تولید می شود و کیفیت بالایی دارد.به همین دلیل عسل چهل گیاه جز باکیفیت ترین عسل های ایران است.

نکته مهم :  در تولید این نوع عسل ، گیاهان شهدزای مختلفی نقش دارند و در دو سال متوالی در یک مرتع یکسان ،ممکن است رنگ، عطر و طعم گیاهان متفاوت باشد و در نتیجه محصول بدست آمده از یک منطقه همیشه طعم و عطر و ویژگی های یکسان ندارد.

نحوه مصرف عسل طبیعی

با عسل چهل گیاه دم‌نوش‌های مختلف را شیرین کنید و از خواصش به همراه خواص دم‌نوش بهره برد. همچنین ترکیب عسل با آب ولرم و لیمو ، گزینه خوبی برای نوشیدن در صبح و به صورت ناشتا است.می‌توانید این عسل را به عنوان شیرین کننده شربت‌ها استفاده کنید.

"<yoastmark

 

بهترین نوع عسل چند گیاه

بهترین زمان برای تولید عسل، فصل بهار و اوایل تابستان است. در این فصل گیاهان مختلفی در طبیعت رشد می کنند و عموما گل دار هستند.
در ایران ، عسل چهل گیاه خلوص بالایی دارد و از کیفیت به مراتب بهتری از بسیاری از کشورهای دیگر برخوردار است. زیرا در اغلب مناطق ایران، شرایط رشد انواع گیاهان دارویی و گل ها به خوبی فراهم است.

عسل چهل گیاه ایران ، در دو نوع پاییزه و بهاره تولید می شود ،عسل بهاره نسبت به نوع پاییزه کیفیت بهتر و ارزش غذایی بالاتری دارد زیرا در فصل بهار تنوع گیاهان و تازگی آنها بیشتر است.

خصوصیات عسل چند گیاه

عسل چهل گیاه یا چند گیاه  ،از آنجا که در مناطقی تولید می شود که اثری از آلودگی های محیط زیستی نیست

و در ضمن معمولا گیاهان سم پاشی هم نمی شوند مرغوبیت و کیفیت بسیار بالایی دارد.

این ماده غذایی ارزشمند بسیاری از انواع مواد معدنی و ویتامین ها را داراست،

بسیاری از بیماری های عفونی را درمان می کند و یا برای تقویت بدن بسیار مفید است.

چه نوع عسل چهل گیاهی بخریم؟

به دلیل شرایط منطقه ای و غالب شدن برخی از انواع شهدها ممکن است عسل چهل گیاه کمی طعم و رنگ متفاوت داشته باشد

و به همین دلیل نمی توان با استناد به رنگ و ظاهر این عسل نوع آن را تشخیص داد.

به دلیل اهمیت این محصول ،سازمان غذا و دارو و یا سازمان استاندارد بازرسی هایی را از مزارع و روند تولید محصول دارند

که اگر این دو سازمان عسلی را تایید کنند می توان به کیفیت آن اطمینان داشت.

بهترین روش برای شناسایی عسل با کیفیت و ارگانیک ۴۰ گیاه این است که مهر سازمان بهداشت را داشته باشد.
برخی از برندها عسل خود را در مناطق بهتر و پوشش گیاهی خوب تولید می کنند ،محصولشان غنی تر و بهتر از سایر انواع آن هستند ،این موضوع را با توجه به پوشش گیاهی منطقه و یا محل تولید عسل می توان تشخیص داد.

عسل چهل گیاه اصل را می توانید با اطمینان از سایت جهان بهنوش گیتی تهیه کنید.

شرکت جهان بهنوش گیتی میراث دار سه نسل از زنبورداران، تولید کنندگان و فروشندگان صادرات عسل طبیعی از ایران، کارخانجات بسته بندی عسل در ایران با دو برند عسل به نیک و عسل شانیک در مرکز ایران است.

مطالب مفید :

کارخونه عسل –کارخانه عسل –کارخانجات بسته بندی عسل در ایران –کارخانه تولید عسل– عسل –تولید کننده عسل –عسل طبیعی – خرید عمده عسل –عسل شانیک –عسل به نیک – فروش عمده عسل– پخش عسل – فروش عسل طبیعی – خرید اینترنتی عسل طبیعی –برندهای عسل طبیعی ایران – شرکت صادرات عسل ایران– صادرات عسل طبیعی از ایران 

Related Post

5 Comments

نوشتن دیدگاه