خواص عسل برای کودکان

خواص عسل برای کودکان در سایت جهان بهنوش گیتی ذکر شده است.

مصرف عسل برای کودکان زیر ۱ سال مضر است و باعث ایجاد بیماری بوتولیسم در کودکان می شود.
در کشورهای اروپایی نوعی عسل تهیه میشود که آن را در آزمایشگاه مورد بررسی و پرتو تابانی گاما قرار می دهند که بدون از بین رفتن خواص عسل غذای مناسبی برای کودکان شود و برای آنها مضر نباشد.
همچنین به عنوان مرهم، کرم یا داروی موضعی برای درمان ناراحتی های پوستی استفاده گردد.

البته با بسته بندی جداگانه ای به بازار عرضه می گردد و میزان مصرف آن برای بزرگسالان و کودکان متفاوت است.

بیشتر بدانید:عسل سدر اصلی

 

خواص عسل برای کودکان

خواص عسل برای کودکان

 

۱- تامین ویتامین های بدن کودکان

با مطالعه و بررسی میزان ویتامین ها و کالری هایی که در مواد غذایی وجود دارد و میزان استفاده روزانه توسط کودکان می توان برنامه ریزی کرد که چه میزان ویتامین برای رشد جسمی و ذهنی کودکان مورد نیاز است.

از آنجا که در انگبین طبیعی مقدار مناسبی کالری، پروتئین، کربوهیدرات، آنتی‌اکسیدان، منیزیم، ویتامین‌های A,B,C,D,E، زینک، پتاسیم، فسفر و مواد‌ی مثل مس و اسید لاکتیک وجود دارد می تواند غذای مناسبی برای تقویت بدن کودکان باشد.

بیشتر بدانید:مضرات گرده گل

۲- تقویت هوش و حافظه

از آنجا که دغدغه ی اکثر مادران تقویت هوش و توان ذهنی بالای کودکان می باشد بنابراین می توان با یک برنامه غذایی دقیق که دارای فسفر و کالری های مفید می باشد، این دغدغه را برطرف کرد. انگبین طبیعی همه این مواد را دارد و یکی از عوامل افزایش قدرت ذهن می باشد. پس می توان با یک برنامه ریزی صحیح انواع عسل های طبیعی را در برنامه غذایی کودکان جای داد و به جای استفاده از قندهای مصنوعی و شکر و.. مصرف عسل را در کنار پنکیک‌ها و خوراکی‌های مصرفی روزانه امتحان کرد.

این کار باعث می شود تا خود کودک علاقه به خوردن عسل پیدا کند و علاوه بر تامین ویتامین ها حافظه کودکان تقویت شود.

۳- تقویت سیستم ایمنی بدن با استفاده از عسل

از دیگر خواص عسل برای کودکان می توان به دارا بودن خاصیت آنتی‌اکسیدان و پلی‌فنول‌ها اشاره کرد که باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن به گونه‌ای تقویت شود که گلبول‌های سفید مانند دیواری محکم در برابر عوامل بیماری زای خارجی مقاومت کنند. همه افراد همواره در تلاش هستند تا بدن کودکان خود را تقویت کرده تا در برابر بیماری ها مقاوم باشند پس به جای استفاده از خوراکی های مضر بهتر است مصرف عسل در برنامه غذایی کودکان قرار بگیرد.
البته مصرف انگبین با به همراه دانه های روغنی مثل بادام، فندق و پسته، و یا نوشیدنی هایی چون شیر، دمنوش های طبیعی نیز علاوه بر تقویت حافظه باعث از بین رفتن ویروس‌ها، میکروب‌ها و باکتری‌ها شده و سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت می کند.

بهتر است بدانید:مضرات عسل

خواص عسل برای کودکان

۴- شادابی پوست کودک و پرپشتی مو

استفاده از عسل می تواند باعث شادابی پوست شده و از ریزش مو جلوگیری نموده و رشد موها را افزایش دهد.

والدین می توانند برای از بین بردن لکه های پوستی، التهابات و خشکی پوست از ماسک عسل استفاده کنند. همچنین به عنوان مرهم برای درمان زخم های روی پوست از عسل استفاده کرد. مصرف عسل علاوه بر تامین ویتامین های بدن می تواند باعث تقویت پوست و موی کودکان شود.

۱. آبرسان مفیدی برای پوست است.
۲. باعث ایجاد تعادل در چربی‌های مفید موجود در پوست و موی کودک است.
۳. علاوه بر تامین ویتامین باعث طراوت و لطافت پوست و تقویت ریشه مو و ضخیم و پرپشت شدن موها می شود.
۴. موخوره، پوسته و شوره سر را از بین برده و ریزش مو را از بین می برد.
۵- تقویت عضلات و ماهیچه ها

 

از دیگر خواص عسل برای کودکان این است که مصرف آن می تواند عضله، ماهیچه و استخوان‌های کودکان را قوی و محکم کند.

استفاده از خوراکی های نامناسب برای کودکان می تواند مانع از جذب مناسب ویتامین ها در بدن شود از این رو استفاده از عسل در برنامه غذایی کودکان باعث جذب صحیح ویتامین ها شده و استقامت عضلات و ماهیچه‌ها رو افزایش می‌دهد.
همچنین میزان قند و ترکیبات استاندارد موجود در عسل، قند خون، کلسترول خون، چربی و فشار خون را متعادل می کند.

بیشتر بدانید:خواص عجیب عسل در درمان بیماری ها

سوالات متداول:

آیا کودکان می توانند عسل مصرف کنند؟

کودکان زیر یک سال به دلیل ابتلا به بیماری بوتولیسم نباید عسل مصرف کنند اما مصرف عسل برای کودکان بالای ۱ سال بلامانع می باشد.

میزان مصرف مجاز عسل برا کودکان چقدر است؟

طبق دستورالعمل آکادمی اطفال آمریکا (AAP) کودکان بالای دو سال می توانند روزانه حداکثر ۲۵ گرم یا ۶ قاشق چای خوری عسل را مصرف کنند و این در صورتی است که از سایر قندهای مصنوعی استفاده نشود.

چه عسل هایی برای کودکان مناسب تر است؟

کودکان معمولا عسلی را دوست دارند که عطر و طعم خوبی داشته و خوشمزه باشد. پس باید علاوه بر موارد ذکر شده سرشار از ویتامین هم باشد.

بهتر است بدانید:ژل رویال برای کودکان

Related Post

5 Comments

نوشتن دیدگاه