تشخیص عسل طبیعی به روش زنبوردارها

برای تشخیص عسل طبیعی به روش زنبوردارها می توانید به سایت جهان بهنوش گیتی مراجعه کنید.

آزمایشگاه مطمئن ترین روش برای تشخیص کیفیت عسل و آگاهی از خلوص آن، است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که

مقداری از عسل مورد نظر را به آزمایشگاه تخصصی عسل ببرید و درخواست کنید تا آن را برای شما آنالیز کنند.

در آزمایشگاه تخصصی عسل، فاکتورهای بسیاری  مورد بررسی قرار می گیرد از جمله میزان ساکارز، رطوبت، هیدروکسی متیل فورفورال، گلوکز، فروکتوز و …

که البته این ها نیز تضمین صددرصدی نیست . برای برخی عسل ها استاندارد هایشان متفاوت است برای مثال طبق استاندارد باید ساکارز عسل طبیعی زیر ۵ درصد باشد.

اما عسل کنار جزء استثناها می باشد .در بسیاری از موارد حتی اگر ساکارز بالای ۵ نیز داشته باشد طبیعی است.

خرید اینترنتی عسل طبیعی، فروش عسل طبیعی، پرفروش ترین برندهای عسل طبیعی ایران، فروش عمده عسل و پخش عسل در سایت جهان بهنوش گیتی با بالاترین کیفیت در سریع ترین زمان.

_____________________________________

بیشتر بدانید:

صادرات عسل طبیعی از ایران

کارخونه عسل

خرید عمده عسل

_____________________________________

استاندارد یک عسل طبیعی چیست؟

ساکاروز عسل مهم ترین فاکتور برای تشخیص طبیعی یا تغذیه ای بودن عسل است. اگر استاندارد ساکاروز عسل زیر ۵ درصد تعیین شده باشد ، آن عسل یک عسل طبیعی است . هرچند بعضی گیاهان ساکارز های بالاتری دارند مانند  گیاه کنار که یک استثناء محسوب می شود

.

 

خام بودن عسل هم به اندازه ی طبیعی بودن آن مهم است.!

. یک عسل خام عسلی است که بعد از برداشت حرارت ندیده باشد و خواص خود را از دست نداده  باشد

لازم به ذکر است که بدانید فقط طبیعی بودن عسل ملاک نیست و عسل باید علاوه بر طبیعی بودن، خام هم باشد. اگر عسل خام نباشد و  به آن حرارت داده باشد، حتی اگر کاملا از شهد گل‌ها تغذیه کرده باشد . ارزش چندانی ندارد . عسل حرارت دیده با توجه به میزان حرارتی که به آن داده  می شود،  باعث میشود که بخشی و یا تمامی خواص خود را از دست بدهد.

_____________________________________

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

کارخانه عسل

عسل

کارخانجات بسته بندی عسل در ایران

_____________________________________

حالا به غیر از ساکارز دیگه چی کمک می کنه که بفهمیم یک عسل طبیعی و خام است؟

عسل حاوی ماده‌ای به اسم پرولین است که شهد گل‌ها منشا آن است. پس اگر عسل تولید شده به صورت طبیعی باشد، علاوه بر ساکاروز زیر ۵ درصد باید پرولین آن هم بالاتر از ۱۸۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم باشد. همچنین پرولین ماده‌ای است که با حرارت  ویژگی های خود را از دست می دهد و اگر عسل خام نباشد و حرارت دیده باشد، حتی اگر طبیعی باشد پرولین آن کمتر از حد استاندارد می باشد. پس پرولین به همراه ساکاروز به ما کمک می کند تشخیص دهیم یک عسل طبیعی و خام است یا خیر.

البته عوامل و خصوصیات دیگری مانند (اچ ام اف) دیاستاز و نسبت فروکتوز نیز هستند که مورد آزمایش  قرار می گیرند . ولی آزمایش ساکارز و پرولین در کنار هم می تواند به شما تضمین طبیعی و خام بودن یک عسل را بدهد.

باورهای اشتباه و غلط برای تشخیص عسل طبیعی

  • تشخیص بوسیله ی کبریت

 

تشخیص عسل طبیعی به روش زنبوردارها
تشخیص عسل طبیعی به روش زنبوردارها

 

از باورهای اشتباهی که بسیار در بین مردم رایج است  استفاده از کبریت یا شمع برای تشخیص است . برخی از شایعه ها و باورهای غلط این است که اگر عسل سوخت، تقلبی است یا برعکس اگر سوخت طبیعی است! اما همانگونه که گفتیم این مورد هم با توجه به خصوصیات فیزیکی هر عسل متفاوت است و به هیچ وجه روشی صحیح برای تست کیفیت عسل نمی باشد.

شرکت جهان بهنوش گیتی میراث دار سه نسل از زنبورداران، تولید کنندگان و فروشندگان صادرات عسل طبیعی از ایران، کارخانجات بسته بندی عسل در ایران با دو برند عسل به نیک و عسل شانیک در مرکز ایران است.

_____________________________________

حتما بخوانید:

عسل به نیک

فروش عمده عسل

خرید اینترنتی عسل طبیعی

_____________________________________

  • آب وسیله دیگری برای تشخیص

در این شیوه هم می گویند که عسل را در آب سرد ریخته شود، اگر سریع حل شد تقلبی است و اگر طول کشید و به آسانی در آب حل نشد  عسل طبیعی  است. در حالیکه غلظت عسل ها بسته به رطوبت آن ها با یکدیگر متفاوت است. برای نمونه عسل بهارنارنج یا جنگلی با توجه به خصوصیات فیزیکی که دارند کاملا روان و شل هستند.

  • تشخیص عسل با زرده تخم مرغ

در این روش می گویند که عسل را با زرده خام تخم مرغ مخلوط کنید و چند دقیقه صبر کنید،  اگر زرده تخم مرغ سفت شود و خودش را بگیرد عسل طبیعی است . در غیر این صورت عسل تقلبی است! کاملا مشخص است که این روش بی اساس و غیر علمی است و پایه و اساسی ندارد.

  • تشخیص عسل با توجه به غلظت

در این روش غلط فرض می‌شود عسلی که روان باشد و غلظت نداشته باشد تقلبی و عسلی که غلیظ باشد طبیعی است. باید بدانید که این روش کاملا غلط است. چون عسل‌های طبیعی با توجه به تغذیه زنبور از یک گل خاص  روان است و یا بخاطر پوشش گیاهی منطقه  جوری باشد که عسل حاصل غلیظ باشد. بهر حال این تست هم پایه و اساسی ندارد و رد می‌شود.

برای خرید اینترنتی عسل طبیعی و پخش عسل طبیعی لازم است تا از شرکت جهان بهنوش گیتی که یکی از بهترین و باتجربه ترین فروشندگان برندهای عسل طبیعی ایران است، کمک بگیرید.

_____________________________________

جالب است بدانید:

پخش عسل

فروش عسل طبیعی

_____________________________________

برای سفارش محصول با مدیر فروش در تماس باشید.

مشاوره و فروش شرکت جهان بهنوش گیتی :

۰۹۱۳۱۷۱۱۰۶۰

صادرات عسل طبیعی از ایران توسط شرکت جهان بهنوش گیتی انجام می گردد.

 

Related Post

4 Comments

نوشتن دیدگاه