خرید عسل گون

خرید عسل گون را در سایت جهان بهنوش گیتی شرح می دهیم

عسل گون یا گون‌گز

گون گیاهی وحشی از تیره نخود است که در دشت‌های ایران بیش از دویست گونه از آن وجود دارد. یکی از انواع آن گونزرد نام دارد که به اختصار گون می‌نامیم. از آنجا که این گیاه در فصل پربرکتبهار می‌روید، گل گون تنها میزبان زنبورها نیست. یعنی احتمال اینکه زنبورها از شده گل‌های دیگر همتغذیه کنند، وجود دارد. اما گیاه گون گز که گونه کمیابی است ،در تیر ماه گل می‌دهد. در این ماهاغلب گل‌های بهاری از بین رفته‌اند و احتمال تغذیه زنبور از این گل افزایش می‌یابد. بنابراین عسل گون‌گزنسبت به عسل گون خالص تر است و به همین دلیل نیز گران‌تر است.

نحوه تولید عسل گون

بوته گون در کوه‌های زاگرس مرکزی ( کوهرنگ، زرد کوه، بازفت) و شهرکرد بیشتر دیده می شود. زنبورداران با استقرار کندوهای خود در نزدیکی دشت‌های گون در ماه‌های خرداد و تیر عسل مرغوب گون را برداشت می‌کنند.

ایران با داشتن حدودا ۸۰۰۰ گونه گیاهی و ۲۰۰۰ گونه گیاهی انحصاری یکی از متنوع‌ترین پوشش‌های گیاهی دنیا را داردکه این تنوع گیاهی به تولید انواع عسل با کیفیت در دنیا منجر شده است.

اگر پوشش گیاهی یک مزرعه یا دشت بطور تقریبی بیش از ۷۰ درصد از گیاه گون باشد، احتمال این که زنبور فقط شهد آنگل را جمع‌آوری کند افزایش می یابد،در نتیجه عسل تولید شده را عسل تک گل گون می‌نامند.

جایگاه گیاه گون در طب سنتی

گیاه گون یک گیاه دارویی است که ریشه آن در داروسازی کاربرد دارد. این گیاه به صورت خوراکی برای حساسیت‌های فصلی، مشکلات قلبی، دیابت و تقویت و تنظیم سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود.

یکی از کاربردهای اصلی گیاه گون، بهبود عملکرد سیستم ایمنی است. فلاونوئیدهای موجود در گون وآنتی اکسیدان‌ها به محافظت از دیواره داخلی رگ کمک می‌کنند تا از ایجاد پلاک در رگ ها جلوگیریکنند در نتیجه، نقش محافظت از قلب و عروق را نیز به خوبی ایفا می کند. این گیاه همچنین ممکناست، ادرار آور باشد که منجر به کاهش فشار خون می‌شود.

خرید عسل گون

خواص عسل گون

این عسل برای درمان کم‌ خونی‌ بسیار کارساز است. مصرف مستمر آن در وعده صبحانه می‌تواند به خونسازی در افرادمبتلا به کمخونی کمک کند.مصرف این عسل طبیعی در فصل پاییز و زمستان می‌تواند تاثیر زیادی بر درمان‌ خشونتسینهو‌ حنجره داشته باشد و گرفتگی صدا را کاهش دهد.

ویژگی های عسل گون

بسیاری طعم عسل گون را در دسته عسل‌های معمولی یا تجربه شده تلقی می‌کنند. ترکیب این عسل با خوراکی‌های مختلف،طعم را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و شیرینی ملایمی به نوشیدنی‌ها می‌دهد. رنگ زرد روشن و بوی ملایمش یادآور عسل‌های قدیمی است. طبع نسبتا گرمی دارد و انتخابی مناسب برای سردمزاجان است.

عسل گون بسته به منطقه برداشت می‌تواند رنگ، عطر و حتی طعم متفاوتی داشته باشد.

قیمت عسل گون

عسل گون ،از عسل‌های رایج در ایران است زیرا گیاه آن به وفور می‌روید و این عسل در مناطق مختلفی برداشت می‌شود. موجودی بالای آن باعث شده است عسل گون نسبت به سایر عسل‌ها قیمت مناسب تری داشته باشد.

نحوه سفارش و خرید عسل گون:

برای خرید عسل گون می توانید به دو روش عمل کنید:

۱-بعد از انتخاب عسل گون و اضافه کردن آن به سبد خرید و وارد کردن اطلاعات لازم، از سایت خرید کنید.سایت ما با ارسال پیامک وایمیل شما را در جریان سفارش‌تان قرار می‌دهد.

می‌توانید قبل از خرید از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید. برای این کار از طریق شبکه‌های اجتماعی با ادمینارتباط برقرار کنید.

۲-  می‌توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

خرید عسل گون برای همه مناسب است، بخصوص اگر

  • عسلی برای مصرف روزانه می خواهید.
  • به دنبال بهره‌مندی از خواص عسل گون کاهش فشار خون و بهبود عملکرد کبد هستید.
  • عسل مناسب برای کودکان می خواهید.
  • به دنبال عسل طبیعی برای تقویت بدن هستید.

از آن جایی که تنها راه تشخیص طبیعی و خام بودن عسل، آزمایش آن است، ما تمامی عسل‌ها را در یکی از معتبرترین آزمایشگاه‌های عسل تهران، آزمایش می‌کنیم. عسل گون در بین عسل‌های ما، کمترین ساکارز و بیشترین پرولین را دارد؛ ساکاروز عسل گون۱.۳۲% و پرولین آن ۸۲۴ می‌باشد که این اعداد نشان دهنده خام و طبیعی بودن این عسل هستند.

خرید اینترنتی عسل طبیعی، فروش عسل طبیعی، پرفروش ترین برندهای عسل طبیعی ایران، فروش عمده عسل و پخش عسل در سایت جهان بهنوش گیتی با بالاترین کیفیت در سریع ترین زمان.

مشخصات عسل گون

برای تولید عسل گون، زنبوردار در فصل تابستان که فصل رویش گیاه گون است،کندوها را در مکانی قرار می‌دهد که گون فراوان باشد. از آن جایی که زنبورها برای تولید این عسل، بیش‌تر ازاین گیاه تغذیه می‌کنند، طعم و عطر عسل تولیدی، بسیار مشابه گیاه گون می‌شود. به همین دلیل به این عسل، عسل گون می‌گویند. این عسل طعم و عطرخاص و دل‌چسب و شیرینی ملایمی دارد.

خرید عسل گون

زمان ارسال

سفارشات شما در تهران در بازه زمانی که در صفحه تسویه حساب انتخاب می‌کنید،برای شما ارسال خواهد شد. سفارشات شهرستان نیز تحویل پست داده می‌شود ومعمولا بین ۴ تا ۷ روز کاری بعد از ثبت سفارش به دست شما می‌رسد.

نحوه و هزینه ارسال

سفارشات تهران با پیک و در روز و بازه‌های زمانی که در صفحه تسویه حساب انتخابمی‌کنید، برای شما ارسال خواهد شد. سفارشات شهرستان نیز با پست به سراسر ایرانارسال می‌شوند.

خام و طبیعی بودن عسل مهم است.

عسل طبیعی، عسلی است که زنبور برای تولید آن فقط از شهد گل‌ها و گیاهان تغذیهکرده باشد، بنابراین ارزش غذایی بالایی دارد. علاوه بر طبیعی بودن عسل، خام بودن عسل نیز بسیار مهم است.

عسل خام نیز ،عسلی است که حرارت ندیده باشد و همان‌گونه که در کندوی زنبورعسل بوده، بدون فرآوری به دست مشتری برسد. اگر عسل به هر دلیلی حرارت ببنید، بخشزیادی از خواص آن از دست می‌رود.

یکی از پارامترهای مهم در تشخیص عسل خام و طبیعی، پرولین است که میزان آن در عسل طبیعی و خام، باید بالای ۱۸۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم باشد. از آن‌جا که پرولین باحرارت از بین می‌رود، در عسلی که خام نباشد، میزان پرولین حتی در صورت طبیعیبودن آن عسل، کم‌تر از میزان استاندارد است.

دقت کنید عسلی که استفاده می‌کنید، حتما طبیعی و خام باشد تا بتوانید از همهخواص آن بهره‌مند شوید.

برگه آزمایش عسل و توضیحات آن

همان‌طوری که اشاره کردیم، تنها راه تشخیص اصل بودن عسل، آزمایش آن است. دراین آزمایش برای تشخیص طبیعی و خام بودن عسل، میزان دو فاکتور ساکاروز وپرولین آن اندازه گیری می شود و با مقایسه اعداد به دست آمده با مقادیر استاندارد،کیفیت و مرغوبیت عسل تعیین می‌شود.

ساکاروز یکی از قندهای اصلی عسل است که مقدار آن در عسل طبیعی باید کم‌تر از ۵درصد باشد. عسل گون دارای کم‌ترین میزان ساکاروز در میان تمامی عسل‌های ماست کهاین نشان‌دهنده مرغوبیت بالای این عسل می‌باشد.

میزان PH (برای اطمینان از عدم دستکاری ساکاروز در عسل) و نسبت فروکتوز به گلوکز(برای اطمینان از اینکه شربت گلوکز به عسل اضافه نشده ) را هم اندازه‌گیری می‌کنیم تابابت طبیعی و خام بودن عسل مطمئن شویم.

خرید عسل گون را به راحتی و با اطمینان از سایت جهان بهنوش گیتی انجام دهید.

شرکت جهان بهنوش گیتی میراث دار سه نسل از زنبورداران، تولید کنندگان و فروشندگان صادرات عسل طبیعی از ایران، کارخانجات بسته بندی عسل در ایران با دو برند عسل به نیک و عسل شانیک در مرکز ایران است.

Related Post

2 Comments

نوشتن دیدگاه