تست عسل طبیعی

تست عسل طبیعی و باکیفیت را در سایت جهان بهنوش گیتی بررسی میکنیم:

خرید اینترنتی عسل طبیعی، فروش عسل طبیعی، پرفروش ترین برندهای عسل طبیعی ایران، فروش عمده عسل و پخش عسل در سایت جهان بهنوش گیتی با بالاترین کیفیت در سریع ترین زمان.

ممکن است برای بسیاری از شما این پرسش ها بوجود آمده باشد که چرا قیمت عسل بعضی از زنبورداران با هم تفاوت دارد ؟! چگونه عسل باکیفیت را تشخیص دهیم؟

برای پاسخ به این پرسش باید بدانیم که عسل های موجود در بازار کیفیت های متفاوتی دارند و هر چه عسل طبیعی تر باشد قیمت آن بیشتر است.اما چگونه میتوان عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص داد؟

بهترین راه تشخیص مراجعه به آزمایشگاه مواد غذایی می باشد.

_____________________________________

بیشتر بدانید:

صادرات عسل طبیعی از ایران

کارخونه عسل

خرید عمده عسل

_____________________________________

ساکارُز

یکی از آزمایشهایی که در آزمایشگاه بر روی  عسل انجام میشود اندازه گیری میزان ساکارز(قند)موجود در آن است که برای یک عسل مرغوب و طبیعی میزان ساکارز باید حداکثر ۵ باشد.هر چه این مقدار کمتر باشد عسل طبیعی تر است زیرا نشان میدهد زنبوردار از آب و شکر برای تغدیه ی زنبورها استفاده نکرده است و مقدار بالای ساکارز نشان از تقلبی بودن عسل دارد.

پرولین

یک شاخص مهم دیگر نشان دهنده ی طبیعی بودن عسل که در آزمایشگاه اندازه گیری میشود اسیدآمینه ی پرولین است.پرولین اسید آمینه ی اصلی عسل است که نشان دهنده ی تغذیه ی زنبور از گرده ی گل گیاهان است.هر چه زنبور از گل های بیشتری تغدیه کند میزان پرولین موجود در عسل تولیدی آن بیشتر است و عسل طبیعی تر است.

حداقل میزان پرولین در عسل طبیعی ۱۸۰ میلی گرم بر کیلوگرم عسل است و هرچه این مقدار بییشتر باشد عسل طبیعی تر و مرغوب تر است. مقدار پرولین و ساکارز موجود در  عسل نسبت عکس دارند و یک محصول مرغوب و طبیعی باید ساکارز پایین و پرولین بالا داشته باشد.

اما باید توجه داشت که همیشه امکان مراجعه به آزمایشگاه و تست عسل نیست . بنابراین از روش های دیگری برای تشخیص استفاده میشود.

_____________________________________

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

کارخانه عسل

عسل

کارخانجات بسته بندی عسل در ایران

_____________________________________

 تست عسل طبیعی

روش های تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

عطر و بوی عسل

از بهترین روش‌های تست عسل طبیعی استشمام بوی عطر گل از آن می‌باشد. اگر درپوش ظرف عسل برای مدتی بسته بماند ، هنگام باز کردن درپوش ، رایحه و بوی خوشایند گل و گیاه را می‌توانید استشمام کنید، ولی عسل تقلبی بوی گل و گیاه خاصی نمی‌دهد و در بعضی موارد حتا هیچ عطر و بویی احساس نمی‌شود. همچنین شما میتوانید با چشیدن عسل طبیعی بوی آن را  متوجه شوید.

مزه و طعم عسل

مزه و طعم عسل با کیفیت پس از میل کردن مدت کوتاهی در دهان احساس می‌شود ولی از آنجایی که در نوع تقلبی شیرین کننده مصرف میشود، طعم آن برای مدت ‌زیادی در دهان باقی می‌ماند و گاهی ممکن است مزه ی آبنبات را احساس کنیم.

ته نشین شدن در آب

عسل باکیفیت بدون حل شدن در آب ، در ته لیوان ته‌نشین می‌شود ولی نوع تقلبی ته نشین نمی شود و به ‌سرعت در آب حل می‌شود .

غلظت عسل

آب یکی از مواد تشکیل دهنده  عسل است که معمولا ۱۸ درصد می باشد . عسلی که در فصل بهار برداشت می شود(بهاره) رقیق است , البته منطقه و پوشش گیاهی در میزان غلظت عسل نقش مهمی دارد. همچنین  عسلی که تازه برداشت می شود رقیق است زیرا چنانچه مدت زمان بیشتری از تولید آن گذشته باشد طبیعتا غلیظ تر است زیرا مقدار از آب آن تبخیر شده است.

شفافیت عسل

از روش‌های  کاربردی دیگر برای تشخیص اصل بودن عسل، توجه به شفافیت آن است، از پشت شیشه نوع تقلبی به‌ راحتی می‌توانید اشیاء را ببینید درحالی‌که دیدن نور و اشیاء از پشت شیشه‌ی عسل با کیفیت غیرممکن است.

_____________________________________

حتما بخوانید:

عسل به نیک

فروش عمده عسل

خرید اینترنتی عسل طبیعی

_____________________________________

 تست عسل طبیعی
تست عسل طبیعی

سرد کردن عسل   

در این روش شما می توانید  عسل را برای دو ساعت و یا بیشتر در فریزر بگذارید ،چنانچه تغییر شکل داد و پس از قرار دادن در دمای عادی به حالت اولیه بازنگشت در این صورت عسل طبیعی نیست و اگر فقط سفت شد و تغییر شکل نداد و به حالت اولیه برگشت یعنی طبیعی و باکیفیت است.

تشخیص عسل باکیفیت با کاغذ

در این روش کافی است چند قطره از عسل را بر روی کاغذ بریزید، عسل طبیعی  جذب کاغذ نخواهد شد ، درحالی‌که نوع تقلبی به‌ سرعت روی کاغذ جذب می‌شود.

رس بستن عسل

رس زدن به معنای رسوب کردن و کدر شدن عسل است. عسل طبیعی به دلیل داشتن دیاستاز بعد از مدتی ته‌نشین می‌شود. بلورهای عسل رس زده خیلی ریز تر از بلورهای عسل شکرک زده هستند و هنگام خوردن زیر زبان احساس نمی شوند . اما شکرک زدن عسل را سفت و سخت میکند  و هنگام میل کردن دانه های شکر به راحتی در زیر زبان حس میشود که نشان دهنده ی تقلبی بودن آن است.

تشخیص عسل طبیعی با نان تُست

از دیگر روش‌های شناسایی این است که مقداری از آن را بر روی یک ‌تکه نان بمالید، در همان حالت باقی می ماند ، در حالی‌که نوع تقلبی به دلیل رطوبتی که دارد نان را خیس میکند.

_____________________________________

جالب است بدانید:

پخش عسل

فروش عسل طبیعی

_____________________________________

چرا طبیعی بودن عسل مهم است؟

عسل خالص خواص درمانی فراوانی دارد که عسل مصنوعی و بی کیفیت فاقد آنهاست.

در اینجا بعضی از خواص درمانی عسل را فهرست وار بیان میکنیم:

  • پیشگیری و درمان سرماخوردگی
  • کنترل دیابت
  • حفظ سلامت کبد
  • کمک به درمان سنگ کلیه و سنگ مثانه
  • درمان زخم معده و مشکلات گوارشی
  • کمک به درمان چاقی ،فشار خون و چربی خون
  • پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده ی بزرگ
  • کاهش سرفه و رفع گلودرد
  • بهبود زخم ها و سوختگی های پوستی
  • بهبود و درمان آلرژی های محیطی و فصلی
  • کمک به درمان یبوست
  • درمان عفونت لثه
  • کمک به درمان سینوزیت
  • بهبود و درمان درمان بیماری های ریوی
  • کمک به رفع بی خوابی
  • کاهش تب
  • کمک به بیمار در دوران نقاهت
  • درمان آب مروارید
  • درمان اضطراب
  • کمک به درمان سکسکه
  • درمان کندی گردش خون
  • درمان زخم های ناحیه دهان
  • کاهش میل به سیگار

با توجه به آنچه در این مقاله آموختیم میتوانیم با تست عسل طبیعی از فواید فراوان غذایی و درمانی این معجزه ی طبیعت بهره ببریم.

 

مطالب مفید :

کارخونه عسلکارخانه عسلکارخانجات بسته بندی عسل در ایرانکارخانه تولید عسلعسلتولید کننده عسلعسل طبیعیخرید عمده عسل فروش عمده عسلپخش عسلفروش عسل طبیعیخرید اینترنتی عسل طبیعیبرندهای عسل طبیعی ایرانشرکت صادرات عسل ایرانصادرات عسل طبیعی از ایران

 

Related Post

2 Comments

نوشتن دیدگاه