سایت جهان بهنوش گیتی در این مقاله تاریخچه زنبورداری در جهان را شرح می دهد.

تاریخچه زنبورداری در جهان به  اولین نشانه حاصل از زنبور عسل بر می گردد . این نشانه، یک فسیل  از لای صمغ های منطقه بالتیک  بدست آمده است.

این فسیل حدود ۴۰ میلیون سال قدمت دارد. امروزه در موزه تاریخ طبیعی نیویورک یک فسیل زنبور عسل  نگهداری  می شود که قدمت  آن حدود ۲۰ میلیون سال است .

براساس مدارک و اسناد در دسترس قدمت زندگی زنبور عسل بر روی کره زمین به مراتب بیشتر از قدمت زندگی انسان و سایرگونه های جانوری یا گیاهی موجود یا منقرض شده می باشد.

این قدمت نسبتا استثنای زندگی زنبور عسل در مقایسه با بسیاری از گونه های دیگر نشان دهنده ی این است که این حشره از بدو پیدایش تاکنون قادر به تحمل تمام شرایط محیطی و دگرگونی های زمین شناختی بوده است . این در صورتی است که بسیاری از گونه هایی که بعد از زنبور عسل روی کره زمین آمده اند. پس از مدتی منقرض شده و اکنون به جز تعدادی فسیل از آن ها اثری باقی نمانده است.

خرید اینترنتی عسل طبیعی، فروش عسل طبیعی، پرفروش ترین برندهای عسل طبیعی ایران، فروش عمده عسل و پخش عسل در سایت جهان بهنوش گیتی با بالاترین کیفیت در سریع ترین زمان.

_____________________________________

بیشتر بدانید:

صادرات عسل طبیعی از ایران

کارخونه عسل

خرید عمده عسل

_____________________________________

تاریخچه زنبورداری در جهان
تاریخچه زنبورداری در جهان

ایران و تاریخچه زنبورداری

با پیدا شدن یک دشنه ی مفرقی در استان لرستان که شکل زنبور عسل روی آن وجود دارد  و تقریبا به ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد تعلق دارد. در حال حاضر این شی در موزه ی شهر بروکسل است. نشان دهنده این است که ایرانی ها با این حشره ی مفید از زمان های قدیم آشنایی داشته اند. همچنین  در ایران نگهداری از زنبور عسل در دوره هخامنشیان بسیار رواج داشته است..

از دوران قبل از کوروش کبیر تا کنون مدرک دیگری برای اثبات وجود زنبورعسل در ایران پیدا نشده است  .ولی این موضوع نمی تواند ثابت کند که زنبور عسل در ایران وجود نداشته.زیرا در  زمان  هخامنشی در کشورهای همسایه  مثل بابل و سومر،عسل و زنبور عسل فراوانی  بوده است.

_____________________________________

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

کارخانه عسل

عسل

کارخانجات بسته بندی عسل در ایران

_____________________________________

تاریخچه زنبورداری در جهان
تاریخچه زنبورداری در جهان

منشا زنبور عسل

محققان سوئدی در پژوهش های اخیر خود در مورد منشأ پیدایش زنبور عسل متوجه شدند  که این حشره آفریقایی نیست.محققان تنوع ژنوم زنبور عسل را بررسی کردند و متوجه شدند که این تنوع بیشتر در آسیا وجود دارد.  دانشمندان  با انجام تحقیقات بسیار دریافتند که زنبور عسل اروپایی یا زنبور عسل غربی ، ابتدا در آسیا بوده و سپس به سرعت در سراسر اروپا و آفریقا گسترش می یابد..

متی وبستر، محقق دانشگاه اوپسالای سوئد اظهار نظر دارد که آسیا زیستگاه اصلی این حشره  است . این مطالعه همچنین نشان داد تغییرات آب و هوایی به شدت در جمعیت زنبور عسل تاثیر داشته  است .. بشر از بدو پیدایش مکانهایی را برای دستیابی به عسل کشف کرد. از جمله این مکانها  آشیانه های طبیعی زنبور عسل در غارها، شکاف صخره ها، تنه درختان و … تا قبل از قرن ۱۶ میلادی  برای دستیابی به عسل، آشیانه های طبیعی زنبور عسل  توسط انسان مورد حمله و تخریب قرارمی گرفت. انسان به تدریج دریافت که می تواند آشیانه های طبیعی زنبوران عسل را جمع آوری کند. تعدادی از آن ها را در مجاورت محل زندگی خود نگهداری کند و از آن ها به بهره برداری بپردازد..

شرکت جهان بهنوش گیتی میراث دار سه نسل از زنبورداران، تولید کنندگان و فروشندگان صادرات عسل طبیعی از ایران، کارخانجات بسته بندی عسل در ایران با دو برند عسل به نیک و عسل شانیک در مرکز ایران است.

_____________________________________

حتما بخوانید:

عسل به نیک

فروش عمده عسل

خرید اینترنتی عسل طبیعی

_____________________________________

تاریخچه زنبورداری در جهان
تاریخچه زنبورداری در جهان

آغاز پرورش زنبور عسل

مصریان  کندوهای عسل را  در طول رودخانه نیل به سایر نقاط جهان  فرستادند و با این کار توانستند به عسل بیشتری دست یابند . کندوهای بومی هر منطقه قابلیت این را داشتند که زنبورها را از گزند باد و باران و سایر عوامل جوی نامساعد حفظ کند.  زنبوردار به دلیل اینکه قاب  عسل قابلیت جابجایی ندارد، در هنگام برداشت عسل، مجبور می شود که ابتدا زنبورها را  با دود دادن از کندو خارج کند . سپس اقدام به برداشت شان های عسل کند.. شان های عسل کندوهای بومی در هر نوبت برداشت عسل قابل استفاده مجدد نیست و زنبورها مجبورند که مجددا شروع به ساختن آن ها کند.

انسان به تدریج دریافت که می تواند آشیانه های طبیعی زنبوران عسل را جمع آوری کند. تعدادی از آن ها را در مجاورت محل زندگی خود نگهداری کند و از آن ها بهره برداری کند.

برای خرید اینترنتی عسل طبیعی و پخش عسل طبیعی لازم است تا از شرکت جهان بهنوش گیتی که یکی از بهترین و باتجربه ترین فروشندگان برندهای عسل طبیعی ایران است، کمک بگیرید.

_____________________________________

جالب است بدانید:

پخش عسل

فروش عسل طبیعی

_____________________________________

برای سفارش محصول با مدیر فروش در تماس باشید.

مشاوره و فروش شرکت جهان بهنوش گیتی :

۰۹۱۳۱۷۱۱۰۶۰

صادرات عسل طبیعی از ایران توسط شرکت جهان بهنوش گیتی انجام می گردد.

مطالب مفید :

کارخونه عسلکارخانه عسلکارخانجات بسته بندی عسل در ایرانکارخانه تولید عسلعسلتولید کننده عسلعسل طبیعیخرید عمده عسل فروش عمده عسلپخش عسلفروش عسل طبیعیخرید اینترنتی عسل طبیعیبرندهای عسل طبیعی ایرانشرکت صادرات عسل ایرانصادرات عسل طبیعی از ایران

Related Post

5 Comments

نوشتن دیدگاه