درمان زخم روده با عسل

درمان زخم روده با عسل را در سایت جهان بهنوش گیتی بررسی می کنیم.

علائم زخم روده

کولیت روده زخمی و یا زخم روده یک بیماری مزمن است و درمان قطعی آن زمان بسیار طولانی را می‌طلبد؛ روده بزرگ مواد مغذی را از غذای هضمنشده جدا می‌کند.بیمار باید تحت نظارت همیشگی پزشک باشد.

تغذیه نقش مهمی در سلامت کلی بدن دارد. برای افزایش شانس بهبود زخم روده لازم است که موادغذایی با فیبر بالا را به تدریج وارد رژیم غذایی خود کنید، چون فیبر از سلامت بافت روده بزرگ و باکتری‌های رودهمحافظت می‌کند.

شایع‌ترین علائم زخم روده :

  • دل درد
  • اسهال خونی همراه با مخاط

 ممکن است بیماران علائم زیر را نیز داشته باشد:

  • خستگی شدید
  • کاهش وزن
  • بی‌اشتهایی
  • کم‌خونی
  • بالا رفتن دمای بدن
  • از دست دادن آب بدن
  • احساس نیاز مداوم به دفع

 

اگر IBS دارید آیا باید عسل بخورید؟

به دلیل کمبود تحقیقات،اثر عسل برای ایجاد یا تسکین علائم IBS ثابت نشده است. در حالی که ممکن است اثرات مثبتی بر هضم داشته باشد،اینکه آیا این دارو به تسکین علائم IBS کمک می کند به عوامل مختلفی از جمله نوع عسل، میزان مصرف و علائم خاصی که تجربه می کنید بستگی دارد.

علاوه بر این، در حالی که برخی از افراد مبتلا به این بیماری ممکن است مشکلی در تحمل عسل نداشته باشند، برخی دیگر ممکن است نسبت به اثرات غذاهای حاوی فروکتوز حساس تر باشند.

امتحان کردن یک رژیم غذایی ،ممکن است به تعیین اینکه آیا عسل باعث علائم IBS می شود کمک کند. این رژیم شامل حذف تمام غذاهای با FODMAP بالا، از جمله عسل، و سپس وارد کردن آهسته آهسته آنها به رژیم غذایی شما است.

غذاهایی مانند رازیانه، عسل و انبه ،طعم خوبی دارند و باعث عود ناخواسته نیز نمی شوند. برای اینکه ببینید چه غذاهای مفید دیگری می توانید در هنگام ابتلا به IBS بخورید، با برخی از متخصصان صحبت کردیم.
عسل دارو است. از دوران ماقبل تاریخ شناخته شده است. چینی ها، هندی ها و مصری ها آن را می دانستند. مسلمانان و مسیحیان نیز.
اما دوران مدرن همه چیز را تغییر داده است. مصرف عسل در برخی از بیماری ها توصیه نمی شود و علیرغم باورهای قدیمی، دیابت در میان آنها نیست.

درمان زخم روده با عسل

رژیم غذایی با عسل برای IBS

برای شروع درمان زخم روده با عسل ،ابتدا عسل حاوی گلوکز بیشتر از فروکتوز و نسبت مساوی را امتحان کنید و سپس نوع و مارک عسل مورد علاقه خود را امتحان کنید.

باید در طول درمان (همه عسل ها، از جمله عسل مانوکا!)، به مدت ۶ تا ۸ هفته حذف شود .پس از از بین رفتن علائم، باید به تدریج در رژیم غذایی روزانه وارد شود. مقدار مصرف باید کمتر از یک فرد سالم باشد.یک فرد سالم می تواند روزانه ۳ قاشق غذاخوری عسل بخورد، به این معنی که فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر می تواند با خیال راحت یک قاشق چای خوری عسل در چای یا قهوه خود و همچنین یک قاشق چای خوری درست قبل از خواب برای سوخت رسانی به مغز مصرف کند.

درمان زخم روده با عسل

به گفته پژوهشگران امریکایی نوسبومر و زایس با خوردن عسل دردهای روده به خوبی از میان می رود . فروکتوز عسل به ویزه عسل هایی که از گل های خوشبو به دست امده اثر  پاک کننده  گندزایی در روده ها دارد .

اسانس های فراری در عسل زائیده می شوندکه نارسایی های ناگوار روده را بر طرف می سازد .

محققان در سال ۲۰۰۸ آزمایشی روی موش های انجام دادند تا اثر دوزهای مختلف عسل را در بیماری زخم روده ارزیابیکنند. نتایج نشان داد، آنتی اکسیدان های عسل می تواند به بهبود مبتلایان زخم روده کمک کرده و التهاب آن را کاهشدهد

اسیدهای سازنده عسل به ویزه اسید فرمیک روی شکوفایی روده هابازتاب زنده ای دارد و با تخمیر و ترشی روده مبارزه می کند و افزون بر این اسانس ها و قندهای طبیعیکه فشردگی زیادی دارند به طور کلی درمان بخش و گندزا می باشد و عفونت های روده را بر طرف می کند.

عسل و روده

 دارای آنتی اکسیدان های است که می تواند به بهبود مبتلایانزخم روده کمک کرده و التهاب ناشی از این بیماری را کاهش دهد.

 خاصیت ضد باکتری دارند، با مصرف آن  فلور روده را تقویت شده و باعث تشکیل سلول های جدید می شود.

عسل طبیعی برای روده و زخم روده بزرگ بسیار مفید استاز دیدگاه پژوهشگران با خوردن عسل ارگانیک دردهای روده به خوبی از میان می رود. فروکتوز عسل به ویژه عسل هایی که از گلهای خوشبو به دست آمده است یک پاک کننده و گندزدا در روده ها است .

ویتامین های  فراوانی در عسل وجود دارند که نارسایی های ناگوار روده را بر طرف می سازد .

اسیدهای سازنده عسل به ویژه اسید فرمیک با تخمیر و ترشی روده مبارزه می کند و افزون بر این مواد و قندهای طبیعی عسل که فشردگی زیادی دارند به طور کلی گندزدا هستند و عفونت های روده را برطرف می کند . 

آیا مصرف عسل برای روده تحریک پذیر مفید است؟

بله در بیشتر موارد مصرف عسل تاثیر مثبتی در درمان این بیماری داشته است.تاثیرگذاری عسل در حل این معضل به اثبات علمی نرسیده، اما احتمالاً خواص ضد میکروبی آن ، به بهبود روده کمک می کند.

این بیماری، در طول زندگی عود می کند اما پیشرفت نمی کند و به سرطان تبدیل نمی شود. بیماران باید تمام عمر خود را با این عارضه زندگی میکنند. اما اگر به دقتبه رژیم غذایی خود و دستورات پزشک عمل کنند، دچار علائم این عارضه نمی شوند.

دستور مصرف

بهترین اوقات برای مصرف عسل در این گونه بیماران دو ساعت قبل از ناهار یا ناشتا و ۳ ساعت بعد از شام و مقدار مصرف آن یکقاشق غذاخوری است و اگر مخلوط با آب گرم مصرف شود نتیجه بهتری خواهدشد.     

  ترکیبات مختلف عسل برای بهبود زخم روده

  • ترکیب سرکه و عسل برای هضم آسان، محبوبیت زیادی دارد. ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۱ قاشقغذاخوری عسل به یک لیوان بزرگ آب اضافه کنید و قبل از هر وعده غذایی آن را بنوشید.
  • آلوئه ورا حاوی ترکیباتی است که به آن یک عمل ضد التهابی قوی می‌دهنداین کاربه سندرم روده تحریک‌پذیر بهعنوان التهاب دستگاه گوارش کمک می‌کند.

ویژگی های شفابخش و گوارشی عصاره آلوئه ورا می تواند برای تسکین تحریک پوشش داخلی روده بزرگ استفاده شود.

با افزودن اندکی عسل، این نوشیدنی می تواند حرکت روده را تنظیم کرده، در شرایطی که زخم ها و مخاط ها را بهبود میبخشد

مواد تشکیل دهنده

سه قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا (۴۵ گرم)

نصف فنجان آب (۱۲۵ میلی لیتر)

یک قاشق غذاخوری عسل (۲۵ گرم)

روش تهیه و مصرف

ژل آلوئه ورا را با عسل و آب در یک دستگاه مخلوط کن ترکیب کنید.این ترکیب را با معده خالی حداقل برای سه هفته مصرف کنید.

نحوه مصرف عسل برای درمان زخم روده

هر روز صبح ، ناشتا یک یا دو قاشق غذاخوری عسل میل کنید

یک قاشق عسل را با آب ولرم ترکیب کنید و به صورت ناشتا بنوشید.

  • عسل و دارچین را با هم ترکیب کنید و آن را بعنوان مربا در وعده صبحانه میل کنید.

درمان زخم روده با عسل

نکته مهم:

بره موم باعث کاهش التهاب روده می شود و به این دلیل که کاملا گیاهی است به قسمت های دیگر بدن آسیبی وارد نخواهدشد.

این ماده را نباید خام مصرف کنید و حل کردن آن در آب جوش هم توصیه نمی شود؛ و باید حتما فرآوری شود.

 عصاره به دست آمده به ۲ صورت مورد استفاده قرار می گیرد؛ یا به صورت پودر در آمده و به کپسول تبدیل میشود،و یا با عسل مخلوط شده و عسل بره موم به دست می آید.

موارد احتیاطی برای استفاده از عسل

دیابت:

زیاده روی در خوردن عسل موجب افزایش سطح قند خون در بیماران دیابتی نوع ۲ می شود.

حساسیت به گرده:

به افرادی که به گرده گل حساسیت دارند، جهت جلوگیری از واکنش های آلرژیک مصرف عسل را قطع کنند

می توانید برای درمان زخم روده با عسل با اطمینان خاطر به سایت جهان بهنوش گیتی مراجعه کنید و از مشاوره ما بهرمند شوید.

شرکت جهان بهنوش گیتی میراث دار سه نسل از زنبورداران، تولید کنندگان و فروشندگان صادرات عسل طبیعی از ایران، کارخانجات بسته بندی عسل در ایران با دو برند عسل به نیک و عسل شانیک در مرکز ایران است.

مطالب مفید :

کارخونه عسل –کارخانه عسل –کارخانجات بسته بندی عسل در ایران –کارخانه تولید عسل– عسل –تولید کننده عسل –عسل طبیعی – خرید عمده عسل –عسل شانیک –عسل به نیک – فروش عمده عسل– پخش عسل – فروش عسل طبیعی – خرید اینترنتی عسل طبیعی –برندهای عسل طبیعی ایران – شرکت صادرات عسل ایران– صادرات عسل طبیعی از ایران 

Related Post

1 دیدگاه

نوشتن دیدگاه