کم خونی چیست؟

کم خونی شرایطی است که بدن به شدت با کاهش گلبولهای قرمز در خون مواجه می شود. کم خونی نوعی بیماری است که در بیشتر موارد به دلیل کمبود آهن در بدن ایجاد می گردد هر چند میتواند دلایل دیگری هم داشته باشد که ما در اینجا به آن نمی پردازیم. به دو دلیل بدن شما به اندازه کافی آهن جذب نمی کند، یا رژیم غذایی شما کم آهن است و یا بدن شما به دلایلی قادر به جذب آهن کافی نیست. کمبود آهن موجب کاهش قدرت خون در انتقال اکسیژن به بافت های مختلف بدن و به تبع آن خستگی، بی حالی و سایر مشکلات می گردد.

عسل منبع غنی و سرشاری از آهن، مس و منگنز است که قابلیت افزایش ظرفیت حمل اکسیژن توسط خون را دارد و به کاهش مشکلات مرتبط با کم خونی کمک می کند. مشکل کم خونی در بانوان به دلیل دوره چرخه قاعدگی ملموس تر از آقایان است و به همین دلیل نیاز به رژیم غذایی حرفه ای تر برای مقابله با مشکلات مرتبط با کم خونی بیشتر احساس می گردد.

مکانیسم عمل عسل:

به دلیل دارا بودن آهن، مس، منگنز و ترکیب آنها، عسل به سنتز هموگلوبین کمک می کند. بنابراین عسل اسلحه ای قوی در مبارزه با کم خونی است. ترکیب عسل با موز،سیب یا کنجد اثر آن را در بهبود کم خونی افزایش می دهد. بنابراین در صورت دسترسی به آنها از ترکیبات خوشمزه و مفید آن بهترین بهره را ببرید.

لازم به ذکر است که مشکل کم خونی به دلیل کمبود آهن، فقط یکی از انواع کم خونی و در عین حال شایع ترین نوع آن است. میزان و شدت کم خونی از عوارض بسیار بسیار کم، که حتی بدون آزمایش قابل تشخیص نیست، تا موارد بسیار شدید متغیر است. در این مقاله، ما درمان موارد بسیار ضعیف تا نه چندان شدید را مدنظر داریم و در موارد نسبتا شدید کم خونی، ویزیت پزشک و استفاده از داروها و مکمل های توصیه شده توسط پزشک بر هر نوع درمان دیگری ارجحیت دارد

Related Post

5 Comments

نوشتن دیدگاه